piątek, 29 listopada 2024 12:57
Reklama
Reklama

Ile na gadżety z kasy miejskiej

TCZEW. Ile wydaje się pieniędzy z publicznej kasy na różne promocyjne gadżety. W sprawozdaniu Biura Promocji Miasta nie ma takich informacji. Sprawdziliśmy sami, ile miasto wydaje się na upominki, flagietki, puchary, albumy, długopisy itp.
Ile na gadżety z kasy miejskiej
Wyszło 72 tys. zł na gadżety!
Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej Tczewa przedstawiono sprawozdanie z działalności Biura Promocji Miasta. Wśród wielu informacji nie było szczegółowego wyliczenia, na co m. in. wydano pieniądze w ramach promowania grodu Sambora.  

Niedawno byliśmy na wystawie „Kobiety miast partnerskich” w Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie. To dokumentacja 10-letniej pasji fotografowania zrealizowana podczas wielokrotnych podróży do miast partnerskich Tczewa. Autorem blisko 100 fotografii jest Ludwik Kiedrowski, kierownik Biura Promocji Miasta.

Lepsi od innych miast partnerskich
Tym razem interesowało nas ile wydano na rozmaite promocyjne gadżety i jaką odnieśliśmy z tego korzyść. Jak policzyliśmy, 72 027 zł kosztowały w sumie różne upominki i wydawnictwa.
- Najogólniej mówiąc, służą one promowaniu Tczewa tu, na miejscu, i na zewnątrz, także zagranicą – wyjaśnia Ludwik Kiedrowski. – I nie mamy się czego wstydzić, ponieważ nasza promocja jest najlepsza wśród miast partnerskich Tczewa. Część wydawnictw jest  obcojęzyczna (po angielsku, niemiecku i rosyjsku). Upominki i wydawnictwa są okolicznościowe, przygotowane na konferencje, spotkania, seminaria i targi. Te specjalne, obrazy i płaskorzeźby, pozostają w dyspozycji prezydenta miasta. Mamy też upominki dla dzieci, gadżety edukacyjne, na konkursy. W obecnej kadencji jest koncepcja, aby wrócić na targi w Polsce, jako miasto i jako region – Kociewie. Raz na kwartał chcemy być obecni na targach turystycznych (Gdańsk, Warszawa, Poznań). Planujemy również promocję na trzech wystawach okolicznościowych (w ub. roku był to Elbląg, Szczecin, Krynica Morska) i na II Festiwalu Promocji Miast i Regionów w Warszawie. Festiwal to konferencja i spotkanie ze światowymi liderami PR-u (public relations) oraz możliwość promocji (w ub. roku 350 gmin).

Na co wydatkowano fundusze
Wśród upominków najwięcej wydano na gadżety promocyjne - 12 611 zł (1100 szt.) i kalendarze - 11 380 zł (820 szt.). Sporo, bo 6588 zł, kosztowały flagietki samochodowe z nadrukiem promocyjnym (540 szt.). Inne pozycje promujące Tczew to: gryf jako logo samoprzylepne (1000 szt.) za 1342 zł, promocja elektroniczna (25 szt.) za 1739 zł, bluzy Tczewa dla reprezentacji Hufca ZHP (25 szt.) za 2000 zł, materiały z nadrukiem 150-lecie Mostu Tczewskiego (35 szt.) za 780 zł, puchary (7 szt.) za 1331 zł, płyty CD (70 szt.) za 1200 zł, długopisy z nadrukiem (1000 szt.) za 1208 zł, bęben marszowy (1 szt.) za 490 zł, osprzęt z herbem miasta i logo (6 szt.) za 834 zł, widokówki z Mostem Tczewskim na jego 150-lecie  (2000 szt.) za 1980 zł, notesy klejone z nadrukiem (1500 szt.) za 1373 zł, proporczyki z nadrukiem (150 szt.) za 1349 zł, koszulki sportowe z nadrukiem (25 szt.) za 500 zł. Specjalne upominki to obrazy płaskorzeźby - w dyspozycji prezydenta (15 szt.) za 1939 zł, medal 600-lecia Tczewa z 1860 r. (dla Kwidzyna, 1 szt. - 500 zł oraz dla Warszawy, 1 szt. - 600 zł).
Dzisiaj, jak wiadomo, bez promocji nie można się obyć. Oby tylko z jak największym pożytkiem dla miasta, bo wszak blisko 750-letni Tczew niewątpliwie na to zasługuje.

Ile wydano na wydawnictwa
Wydawnictwa dotyczące miasta i regionu to m.in. „Harcerska Orkiestra Dęta im. St. Moniuszki” (1000 szt.) za 3300 zł, „Teatr Polski, Litwy i Rosji XX w.” – materiały z sesji teatrologicznej zorganizowanej w Tczewie (100 szt.) za 5000 zł - z programu UE, „Grzegorz Ciechowski 1957-2001 wybitny artysta rodem z Tczewa” (450 szt.) za 6983 zł, „Kronika 85 lat KKS Unia w Tczewie 1922-2007” (100 szt.) za 3000 zł, „Album tczewski – Tczewskie mosty przez Wisłę” autorstwa Józefa Golickiego (100 szt.) za 4000 zł.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 7°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1030 hPa
Wiatr: 13 km/h

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: StanleyTreść komentarza: Tusk wielokrotnie dawał wyraz, delikatnie mówiąc, niechęci do tego co poleskie i patriotyczne. zgodzę sie z Sp. Alboinem, że każdy może sie pomylić, błądzić, natomaist rzesza gawiedzi, któej to nie przeszkadza, albo nawet sie PODOBA, powinna budzić przerażenie.Źródło komentarza: BEZ STRACHU. Albin Siwak o Doladzie Tusku - szokujące wspomnienieAutor komentarza: BogdanTreść komentarza: Oszukują i faszerują. Nie papryczkowe ani malinowe tylko pestycydowe...Źródło komentarza: Nowy test Fundacji Pro-Test: Wszystkie sprowadzane z zagranicy pomidory zawierały pestycydyAutor komentarza: Westlake LoanTreść komentarza: Jestem szczerze wdzięczny Panu za poprowadzenie mnie właściwą drogą, która umożliwiła mi dzisiaj otrzymanie pożyczki po tym, jak oszuści oszukali mnie z pieniędzy. Jeśli znalazłeś się w skomplikowanej sytuacji i chcesz uzyskać pożyczkę od osoby godnej zaufania i uczciwej, nie wahaj się skontaktować z WESTLAKE LOAN pod adresem: [email protected] Telegram___https://t.me/loan59Źródło komentarza: Mężczyzna chciał zabić żonę siekierą. Później popełnił samobójstwo.Autor komentarza: RamparamTreść komentarza: Biedny łoś... ale prawdziwe losie to urzędasy i weterynarze, którym jak widać się nie chciało zareagować. W sumie db że nikt nie zastrzelił zwierzaŹródło komentarza: Ranne zwierzę i „spychologia”. Nikt nie chciał pomóc łosiowi...Autor komentarza: RobTreść komentarza: Niech się sam utopi... Prawie dożywocie, w sume za głupote... Ludzie słabo wyceniają swoje zycie ;-1Źródło komentarza: Recydywista groził pobiciem i utopieniem. Grozi mu 18 lat za kratami
Reklama