Inwestycja pomiędzy Południową Obwodnicą Gdańska a Elblągiem – o długości 40 km – została podzielona na dwa odrębne zadania: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego i od Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa koło Elbląga. Wykonawcy obu odcinków drogi S7 zostali wybrani w drodze przetargu 28 sierpnia 2015 roku. Inwestycja ma być gotowa w październiku 2018 r.
„Realizacja odcinka trasy S7, na który została podpisana umowa, jest – jak dotychczas – największym przedsięwzięciem infrastrukturalnym gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa całego 40 kilometrowego odcinka to koszt ponad 3,2 mld złotych. Należy podkreślić, że jest to inwestycja niezwykle ważna zarówno dla ruchu lokalnego Pomorza, jak i dla mieszkańców całej Polski oraz dla ruchu tranzytowego. Jest to jedna z głównych dróg dojazdowych nad Morze Bałtyckie. Udostępnienie mieszkańcom i podróżującym dwujezdniowej drogi ekspresowej wysokiej klasy nie tylko poprawi komfort jazdy, ale także znacząco zwiększy bezpieczeństwo. Oferta firmy Metrostav, która została wybrana do realizacji 20 kilometrowego odcinka pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim była najkorzystniejsza. Metrostav to doświadczona firma i mam nadzieję, że poradzi sobie z tą budową. Realizacja będzie przebiegać według harmonogramu, który zakłada zakończenie robót zasadniczych i udostepnienie do ruchu w październiku 2018 roku” – mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA Oddziału w Gdańsku.
Do II etapu przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 GDDKiA zaprosiła kilkanaście firm i konsorcjów z kraju i zagranicy, które w pierwszym etapie przetargu złożyły swoje oferty. W przetargu o wyborze wykonawcy w 90% decydowała cena oraz po 5% – czas realizacji (27 – 30 miesięcy) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (5 – 10 lat). Obecnie droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastruktury drogowej w Polsce, ale także ma duże znaczenie międzynarodowe (E77). Projektowany odcinek drogi S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanseatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).
„Budowa 20 kilometrowego odcinka trasy ekspresowej pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim – możliwa dzięki podpisaniu umowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad – to kolejna ważna realizacja firmy Metrostav w Polsce. Rozpoczęcie prac planowane jest jeszcze w 2015 roku, natomiast czas przewidziany na realizację to 3 lata. Jako firma z dużym doświadczeniem w infrastrukturze drogowej jesteśmy przekonani, że prace będą przebiegały sprawnie i zgodnie z harmonogramem. Głównym celem tej inwestycji jest poprawienie płynności ruchu dzięki budowie dwujezdniowej drogi, dwupoziomowych węzłów oraz wyeliminowaniu jednopoziomowych skrzyżowań i zjazdów, co przyczyni się do poprawy komfortu jazdy oraz zwiększenia bezpieczeństwa kierowców. W najbliższej przyszłości w naszych planach jest również realizacja węzła Marsa w Warszawie – kolejne istotne zadanie w stolicy po przebudowie Mostu Grota-Roweckiego oraz Trasy AK, którą zakończyliśmy we wrześniu – przed czasem planowanym w harmonogramie” – mówi Radim Čáp, przedstawiciel Metrostav Polska.
Na ponad 20-km odcinku na trasie Koszwały – Nowy Dwór Gdański powstaną m.in.:
• dwa nowe węzły drogowe „Cedry Małe” i „Dworek”
• ok. 25 km dróg o znaczeniu lokalnym i wojewódzkim
• ponad 18 km dróg dojazdowych
• 18 obiektów mostowych, w tym dwa nowe mosty przez Wisłę w Kiezmarku.
Napisz komentarz
Komentarze