Rozwój Grupy Muszkieterów w województwie pomorskim stanowi element strategii ekspansji firmy w północnej Polsce. Obecnie firma rozpatruje lokalizacje w 12 powiatach. Wśród nich są: powiat bytowski, chojnicki, człuchowski, gdański, kartuski, kościerski, kwidzyński, lęborski, nowodworski (gdański), pucki, słupski oraz Gdynia.
- Aktualnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami i poszukujemy odpowiednich lokalizacji – mówi Marek Feruga, członek zarządu ITM Polska, spółki zarządzającej sieciami supermarketów Intermarche i Bricomarche.
Strategia Grupy Muszkieterów zakłada rozwój sieci supermarketów w małych i średnich miejscowościach o liczbie mieszkańców od 20 do 70 tys. oraz na przedmieściach większych miast. - W każdej lokalizacji będziemy starali się rozwijać tak zwane Rynki Muszkieterskie, skupiające markety Intermarche i Bricomarche w niewielkiej odległości od siebie - mówi Marek Feruga – Pozwala nam to wykorzystać w pełni efekt skali i potencjał naszej bazy zakupowej – dodaje.
Obecność supermarketów na lokalnych rynkach jest okazją dla miejscowych producentów i dostawców towaru do współpracy z ogólnopolską siecią supermarketów. Grupa Muszkieterów w 90 proc. zaopatruje się w centralnym magazynie w Poznaniu, natomiast pozostałe 10 proc. to dostawcy lokalni, zazwyczaj piekarnie, cukiernie, regionalni dostawcy wędlin i mleczarnie.
Franczyza daje przewagę
Supermarkety Intermarché oraz Bricomarché rozwijają się na zasadzie franchisingu. Każda osoba posiadająca ok. 350 tys. zł lub 20% inwestycji po przejściu półrocznego szkolenia może stać się właścicielem supermarketu. Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem niezależnych przedsiębiorców. Każdy z nich samodzielnie zarządza swoim sklepem w oparciu o zasady wspólnego systemu. Każdy supermarket Intermarche i Bricomarche to odrębna spółka z o.o. z rodzinnym kapitałem. Kwota 350 tys. zł nie jest opłatą za licencję, te pieniądze to kapitał zasilający jego spółkę, która zarządza supermarketem.
Franczyzobiorca, otrzymuje od Grupy Muszkieterów wsparcie merytoryczne, m.in. doradztwo prawne i logistyczne, wiedzę niezbędną do uruchomienia sklepu oraz dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej. Wsparciem jest też centralnie prowadzony marketing na skalę ogólnopolską, co znacznie zmniejsza ryzyko biznesowe.
Informacje o Grupie Muszkieterów
Grupa Muszkieterów jest organizacją niezależnych właścicieli supermarketów, która obecnie zrzesza blisko 3 000 przedsiębiorców w 8 krajach: w Polsce, Francji, Portugalii, Hiszpanii, Belgii, Rumunii, Bośni i Hercegowinie oraz w Serbii Powstała w 1969 roku a założycielem był Francuz Jean Pierre Le Roch..Dziś sieć liczy 4 tysiące punktów sprzedaży działających pod 7 szyldami w całej Europie. Zatrudnia ponad 112 tysięcy pracowników. Przychody Grupy wynoszą 32,7 mld Euro.
Pierwszy polski sklep Grupy został otwarty w 1997 roku. Obecnie Muszkieterowie zrzeszają w Polsce 171 sklepów. W 2007 roku Grupa wypracowała 2 mld 537 mln zł obrotów. Obie sieci pod względem obrotów są największymi sieciami w segmencie supermarketów działających na rynku artykułów spożywczych oraz dom i ogród. Od 2002 roku Grupa Muszkieterów rozwija również projekt stacji paliw zlokalizowanych blisko sklepów. Obecnie w sieci funkcjonuje już 17 stacji benzynowych.
Reklama
Ekspansja Muszkieterów w Pomorskiem
POMORZE. Grupa Muszkieterów planuje ekspansję supermarketów spożywczych Intermarche i marketów z branży „dom i ogród” Bricomarche w woj. pomorskim. Zgodnie ze strategią rozwoju firmy sklepy będą działać na zasadzie franczyzy.
- 26.06.2008 00:00 (aktualizacja 05.08.2023 10:41)
Napisz komentarz
Komentarze