Według definicji zamieszczonej w Wikipedii „Próg zwalniający to środek uspokojenia ruchu, w postaci poprzecznej wypukłości na jezdni, mający na celu ograniczenie prędkości pojazdów poruszających się po drodze, na której został zainstalowany.” Ma swoje zalety i wady.
(...)
Jak wynika z powyższego plusów i minusów jest dużo i w związku z tym zwolenników i przeciwników nie brakuje. A jak wygląda sytuacja w Malborku, ile progów zwalniających mamy? Na czas odpowiedzi na moją interpelację dokładna liczba znana nie była, ale wymieniono następujące lokalizacje na następujących ulicach: Rolnicza 2 szt., Nogatowa 2 szt., Kościelna 1 szt., Ceglana 2 szt., Smoluchowskiego 1 szt., Dąbrowskiego 2 szt., Kochanowskiego 4 szt. (wyniesione przejście dla pieszych), Kotarbińskiego 1 szt. (wyniesione przejście dla pieszych), Wejhera 2 szt., Struga 1 szt., Narutowicza 1 szt.. Od czasu odpowiedzi na interpelację pojawił się próg na ulicy Reymonta. Planowane były także dodatkowe progi na ulicach Smoluchowskiego i Toruńskiej. Dodatkowo ilość progów zwalniających została znacznie zwiększona podczas realizacji programu „Poprawa dostępności do przystanków transportu zbiorowego przez rozbudowę bazy infrastrukturalnej transportu rowerowego stanowiącego dojazd do węzłów i przystanków integracyjnych”. W tym wypadku nie same progi są przedmiotem kontrowersji, a lokalizacja niektórych z nich często poddawana jest pod wątpliwość.
(...)
Więcej w bieżącym numerze Gazety Malborskiej z dnia 24 lipca 2019
Napisz komentarz
Komentarze