Marka Kociewie to projekt zainaugurowany 17 grudnia 2024 roku podczas konferencji „Kociewie 3.0. marka turystyczna Regionu – tworzymy ją razem!”, gdzie została zaprezentowana „Strategia rozwoju i komercjalizacji marki turystycznej KOCIEWIE na lata 2024-2030”. Marka Kociewie ma na celu wyróżnienie podmiotów, które już wyróżniają się swoją przynależnością do Małej Ojczyzny, bądź chcą być częścią marki turystycznej KOCIEWIE.
- Marka KOCIEWIE to początek realizacji nowej strategii rozwoju i komercjalizacji atrakcji Regionu. Zakładamy, że będzie ona również symbolem jakości usług i towarów oferowanych turystom oraz mieszkańcom. – mówi Piotr Kończewski, dyr. Biura LOT KOCIEWIE.
- Pierwszym miejscem, które odwiedziła ekipa LOT KOCIEWIE wspierana przez lokalne radio i telewizję było Ciafrotowo w Średniej Hucie, w Gminie Warlubie, w powiecie Świeckim. Ciafotowo to miejsce z kociewskich duchem i sznytem, gdzie właściciele – Magda i Marcin, razem ze swoją „Bandą Kota Ciafrota” opowiadają o Regionie. Ciafrotać to po kociewsku mówić, gadać, a to lubią najbardziej. Można tu wyruszyć na przygodę, dzięki przygotowanej grze terenowej, wziąć udział w warsztatach, nawiązujących do kultury naszego regionu lub po prostu spotkać się i pobyć ze znajomymi.
Dodajmy, że wyróżniono tczewskie lokalne radio i telewizję. Dodajmy, że w naszym powiecie działa kilka lokalnych telewizji, także w Gniewie i Pelplinie.
Drugie wyróżnienie powędrowało do właścicielki serowarni z Cieciorki, w Gminie Kaliska. Makowa Koza sery z kociewskiej chaty – to wyjątkowe miejsce na mapie Kociewia. Gospodarstwo rolne prowadzi Ania, która przygotowuje wyroby z mleka koziego. W ofercie różnego rodzaju sery: świeże, dojrzewające, wędzone, a także z wieloma dodatkami- czosnkiem, popiołem drzewnym czy z ziołami. Produkty można zakupić bezpośrednio w serowarni bądź zamówić i wygodnie odebrać paczkę w dowolnym miejscu w Polsce.
- Warto podkreślić, że certyfikat marki turystycznej KOCIEWIE nie jest jednorazową nagrodą. Pierwsze cztery wyróżnienia zostały nadane podmiotom na okres dwóch lat. Po tym czasie obiekty będą musiały przejść ponowną weryfikację. Tak będzie również z kolejnymi certyfikatami. – podkreśla Piotr Kończewski z LOT KOCIEWIE.
Po wizycie u przesympatycznych kóz przyszedł czas, aby przenieść się w miejsce, które od lat jest wizytówką Kociewia. A mowa o Grodzisku Owidz, w imieniu którego markę Kociewie odebrała Marta Leczkowska. Grodzisko Owidz to miejsce, gdzie kultura Słowian jest namacalna, a liczne wydarzenia z nią związane przyciągają miłośników historii i pasjonatów rekonstrukcji. Na turystów czekają tutaj zrekonstruowane chaty, Muzeum Mitologii Słowiańskiej oraz Karczma na Podgrodziu.
Ostatnim podmiotem, które zostało uhonorowane marką turystyczną KOCIEWIE był Dobry Targ. Inicjatywa, której pomysłodawczyniami i koordynatorkami są Kasia Franusiak i Agnieszka Ciecholińska. Dobry Targ to wydarzenie odbywające się dwa razy w roku: wiosną i jesienią na terenie odrestaurowanej owczarni Oklaski w Stanisławiu, w Gminie Tczew. Podczas imprezy odwiedzający mogą zakupić lokalne, ekologiczne produkty prosto od producentów. Sery, chleby, wędliny, a także świeże warzywa, a ponadto wiele atrakcji dla dzieci i muzyka na żywo przyciągają odwiedzających nie tylko z Kociewia, ale z całego Pomorskiego.
- Marka KOCIEWIE to nie tylko wyróżnienie pracy poszczególnych podmiotów. To także możliwość ścisłej współpracy na rzecz promocji naszego Regionu, a także spotkań networkingowych oraz wspólna realizacja założeń strategii rozwoju i komercjalizacji marki turystycznej w najbliższych latach. Mam nadzieję, że grono podmiotów markowych systematycznie będzie się powiększać, a Kociewie dzięki zaplanowany działaniom zawalczy o tytuł Polskiej Marki Turystycznej przyznawanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki – podsumował Piotr Kończewski z LOT KOCIEWIE.
Cztery pierwsze wyróżnienia trafiły do podmiotów, które swoją działalnością od lat promują Kociewie i wyróżniają się na jego turystycznej mapie. Operator marki Lokalna Organizacja Turystyczna KOCIEWIE już planuje nowe działania związane z realizacją nowej strategii. O kolejnych krokach będziemy Was informować poprzez media społecznościowe organizacji – www.facebook.com/lot.kociewie.
Opr. (tomm)/LOT Kociewie
Fot. LOT Kociewie
Napisz komentarz
Komentarze