sobota, 2 listopada 2024 19:34
Reklama
Reklama

Co robi Mikołaj latem na plaży?

GDAŃSK. Rozpoczęła się letnia odsłona projektu „Czas na Bałtyk”. Turyści odwiedzający w sierpniu jedną z 22 plaż nad Bałtykiem mają okazję spotkać tam niezwykłego plażowicza – Mikołaja! Na plenerowych stoiskach Mikołajowi relaksującemu się w spa towarzyszą osoby uprawiające np. narciarstwo biegowe.
Co robi Mikołaj latem na plaży?
Dzisiaj, w obecności Marszałków Województw Pomorskiego i Zachodniopomorskiego, oficjalnie zainaugurowaliśmy kampanię "Mikołaj na plaży", stanowiącą letnią odsłonę całorocznego projektu "Czas na Bałtyk".

Postaci te są żywą ilustracją możliwości aktywnego spędzania czasu, jakie wiążą się z ofertą wypoczynku nad polskim morzem w zimie, a więc poza tradycyjnym okresem urlopowym. To dlatego, że wszystko odbywa się w ramach kampanii „Mikołaj na plaży”, stanowiącej letnią odsłonę całorocznego projektu „Czas na Bałtyk” realizowanego przez Pomorską oraz Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną (PROT oraz ZROT).

Stworzenie namiastki zimowej, nadbałtyckiej plaży w środku lata ma pokazać Polakom, że Bałtyk to idealne miejsce na relaks o każdej porze roku, oferujące szereg atrakcji.
- Letnie wakacje, gdy plaże pełne są wczasowiczów, to doskonała okazja, by pokazać i przekonać tych wszystkich wiernych niepowtarzalnej atmosferze Bałtyku turystów,  że polskie morze – wbrew powszechnym skojarzeniom – jest atrakcyjne także zimą, czego wiele osób po prostu nawet nie przypuszcza – mówi Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego. – Narciarstwo biegowe, snow-kiting czy bogata oferta ośrodków spa to tylko niektóre możliwości aktywnego wypoczynku nad morzem, poza tradycyjnym sezonem i to za znacznie atrakcyjniejsze ceny – dodaje Władysław Husejko, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego.

Plażowe instalacje stworzone są z wykorzystaniem scenografii budującej nastrój zimowej plaży oraz rekwizytów, typowych zarówno dla nadmorskiego wypoczynku, jak i sportów zimowych. Mikołaj występuje w tradycyjnym czerwonym kostiumie, a w przerwach relaksującego masażu w spa, z pewnością nie odmówi sobie kilku szusów na nartach biegowych po… piasku. Atrakcją plenerowych stoisk są także stanowiska fotograficzne, gdzie odwiedzający mogą zrobić sobie zdjęcia. Fotografia w scenerii zimowej bałtyckiej plaży to prawdopodobnie jedna z najbardziej nietypowych pamiątek z letniego urlopu nad morzem. Do dyspozycji turystów zainteresowanych ofertą nadmorskich miejscowości są także przedstawiciele lokalnych informacji turystycznych, którzy najlepiej zaprezentują atrakcje nadbałtyckich kurortów.

Zapraszamy do spotkania z Mikołajem codziennie w godzinach 10:00 – 17:00 na następujących plażach nad Bałtykiem:
data    miejsca
9 sierpnia    Sopot, Gdańsk
10 sierpnia    Stegna
11 sierpnia    Gdynia, Rewa
12 sierpnia    Hel, Jastarnia
13 sierpnia    Lubatowo, Łeba
14 sierpnia     Rowy, Ustka
15 sierpnia    Jarosławiec, Darłowo
16 sierpnia    Dąbki , Mielno
17 sierpnia    Ustronie Morskie , Kołobrzeg
18 sierpnia    Dźwirzyno , Mrzeżyno
19 sierpnia    Rewal , Międzyzdroje
20 sierpnia    Świnoujście

Projekt „Czas na Bałtyk” jest wspólną inicjatywą województw pomorskiego i zachodniopomorskiego. Biorą w nim udział 22 nadbałtyckie gminy oraz samorządy obu województw. Organizatorami kampanii są Pomorska oraz Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Patronat nad przedsięwzięciem objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna.

Działania prowadzone w ramach projektu zawsze mają nietypowy charakter.
- Nie boimy się pozytywnie zaskakiwać turystów – deklaruje Marta Chełkowska, Prezes PROT. Pierwszym i bardzo mocnym akcentem projektu była inauguracyjna akcja w górach. Wówczas, podczas zimowych ferii, na stokach narciarskich w Jurgowie i Karpaczu, powstały… piaszczyste plaże. Wypoczywali na nich prawdziwi plażowicze w strojach kąpielowych, co przy kilkunastostopniowym mrozie z pewnością zwracało uwagę narciarzy wakacyjną ofertą Bałtyku.

Kolejna odsłona projektu „Czas na Bałtyk” to akcja „Bałtyk – przywieź własne wspomnienia”, odbywająca się w maju i czerwcu. Składała się na nią kampania billboardowa w największych miastach polski oraz działania o charakterze eventowym. Mieszkańcy stolicy mieli wówczas okazję poznać atrakcje wybrzeża wygodnie rozparci w plażowych leżakach, zajadając się watą cukrową i oglądając multimedialne prezentacje na ekranach umieszczonych w wielkich okularach przeciwsłonecznych. Równolegle z warszawską akcją, duże 3-metrowe okulary odwiedziły także Wrocław, Łódź, Kraków, Katowice, Poznań, Bydgoszcz i Toruń. Dzięki obecności fotografów i drukowanym na miejscu pocztówkom z okularami, mieszkańcy tych miast także mogli przywieźć – niemal – znad Bałtyku własne wspomnienia.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
bezchmurnie

Temperatura: 5°CMiasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1031 hPa
Wiatr: 9 km/h

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: StanleyTreść komentarza: Tusk wielokrotnie dawał wyraz, delikatnie mówiąc, niechęci do tego co poleskie i patriotyczne. zgodzę sie z Sp. Alboinem, że każdy może sie pomylić, błądzić, natomaist rzesza gawiedzi, któej to nie przeszkadza, albo nawet sie PODOBA, powinna budzić przerażenie.Źródło komentarza: BEZ STRACHU. Albin Siwak o Doladzie Tusku - szokujące wspomnienieAutor komentarza: BogdanTreść komentarza: Oszukują i faszerują. Nie papryczkowe ani malinowe tylko pestycydowe...Źródło komentarza: Nowy test Fundacji Pro-Test: Wszystkie sprowadzane z zagranicy pomidory zawierały pestycydyAutor komentarza: Westlake LoanTreść komentarza: Jestem szczerze wdzięczny Panu za poprowadzenie mnie właściwą drogą, która umożliwiła mi dzisiaj otrzymanie pożyczki po tym, jak oszuści oszukali mnie z pieniędzy. Jeśli znalazłeś się w skomplikowanej sytuacji i chcesz uzyskać pożyczkę od osoby godnej zaufania i uczciwej, nie wahaj się skontaktować z WESTLAKE LOAN pod adresem: [email protected] Telegram___https://t.me/loan59Źródło komentarza: Mężczyzna chciał zabić żonę siekierą. Później popełnił samobójstwo.Autor komentarza: RamparamTreść komentarza: Biedny łoś... ale prawdziwe losie to urzędasy i weterynarze, którym jak widać się nie chciało zareagować. W sumie db że nikt nie zastrzelił zwierzaŹródło komentarza: Ranne zwierzę i „spychologia”. Nikt nie chciał pomóc łosiowi...Autor komentarza: RobTreść komentarza: Niech się sam utopi... Prawie dożywocie, w sume za głupote... Ludzie słabo wyceniają swoje zycie ;-1Źródło komentarza: Recydywista groził pobiciem i utopieniem. Grozi mu 18 lat za kratami
Reklama