Nagrodę przyznano na największych krajowych targach turystycznych Tour Salon 2007 w Poznaniu grupie partnerskiej „Poznaj serce Kaszub”, która tworzy i promuje produkt. Grupa powstała podczas szkoleń „Turystyka – wspólna sprawa”, składa się z przedstawicieli samorządów, przedsiębiorstw i organizacji wspierających rozwój turystyki w woj. pomorskim. Markowy produkt udało się stworzyć i wypromować dzięki znakomitej współpracy oraz infrastrukturze.
Oprócz folderów i ulotek, zwycięska grupa partnerska przygotowała atrakcje dla gości z kraju i zagranicy. Podczas prezentacji na targach przygotowano coś dla ducha i podniebienia. Wystąpiły kapele i folklorystyczny zespół muzyczny w regionalnych strojach kaszubskich. Zaprezentowano grę na burczybasie, diabelskich skrzypcach. Gości z kraju i zagranicy częstowano tabaką oraz kaszubskimi „ruchankami” (plackami z ciasta chlebowego0.
„Cztery pory roku na Kaszubach” to markowy produkt turystyczny, który ma szansę stać się wizytówką Pomorza gdańskiego w kraju i za granicą. Aby wykorzystać tę szansę na zwiększenie liczby turystów odwiedzających Pomorze, należy zadbać o promocję. W ramach projektu „Turystyka – wspólna sprawa” prowadzone są szkolenia zawodowe i menedżerskie.
W woj. pomorskim w projekcie „Turystyka – wspólna sprawa” wzięło udział do tej pory ponad 400 podmiotów.
Projekt jest adresowany do przedsiębiorstw turystycznych, jednostek samorządu terytorialnego, organizacji przedsiębiorców i pracodawców, organizacji wspierania przedsiębiorczości oraz organizacji pozarządowych działających w sektorze turystyki.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przygotowała kompleksowy projekt szkoleniowo-doradczy, który ma do spełnienia trzy podstawowe zadania:
- podnieść umiejętności tworzenia, rozwijania i promowania markowych produktów turystycznych w formule sieciowej, tj. poprzez współpracę różnych podmiotów działających na jednym obszarze,
- podnieść wiedzę dotyczącą różnych zagadnień branżowych związanych z działalnością turystyczną,
- doskonalić znajomość języków obcych.
Tajemnice sukcesu
Nagrodę odebrali członkowie grupy partnerskiej „Poznaj serce Kaszub”, która tworzy i promuje produkt. Powstała ona podczas szkoleń organizowanych w ramach projektu „Turystyka – wspólna sprawa”, a skupia przedstawicieli samorządów, przedsiębiorstw i organizacji wspierających rozwój turystyki w woj. pomorskim.
Jaki jest przepis na sukces?
– Aby stworzyć i wypromować nasz regionalny markowy produkt turystyczny, staramy się umiejętnie wykorzystywać potencjał turystyczny naszego regionu. Potencjał ten tworzą infrastruktura i kadra obsługująca turystów – mówi Beata Jankowska ze zwycięskiej grupy partnerskiej.
Coś dla ducha i brzucha
„Cztery pory roku na Kaszubach” prezentował się na największym stoisku na Tour Salon 2007. Oprócz folderów i ulotek, zwycięska grupa partnerska przygotowała atrakcje dla gości z kraju i zagranicy. Można posłuchać i obejrzeć występy folklorystycznego zespołu muzycznego w regionalnych strojach kaszubskich, grającego na takich instrumentach jak burczybas czy diabelskie skrzypce. Na odwiedzających czekał poczęstunek tabaką i „ruchankami” – regionalnymi plackami z ciasta chlebowego – a także liczne konkursy (na przykład konkurs śpiewania Nut Kaszubskich), w których nagrodami są weekendowe pobyty na Kaszubach.
Pomorzanie w dobrym towarzystwie
Targi Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2007 to największe jesienne targi turystyczne w Polsce. Prezentuje się na nich ponad 900 wystawców z kraju i zagranicy. Podczas 18. edycji imprezy organizatorzy spodziewają się odwiedzin przeszło 20 tys. gości z 20 krajów na całym świecie.
„Cztery pory roku na Kaszubach” to markowy produkt turystyczny, który – skutecznie promowany – już w niedługim czasie ma szansę stać się wizytówką województwa w kraju i za granicą. Stworzenie i promocja regionalnych atrakcji to jednak nie wszystko. Aby wykorzystać szansę na zwiększenie liczby turystów odwiedzających region, należy zadbać o odpowiedni poziom usług świadczonych przez działające tam przedsiębiorstwa turystyczne. Taką szansę stwarzają szkolenia zawodowe i menedżerskie organizowane w ramach projektu „Turystyka – wspólna sprawa”. – Kadra obsługująca turystów uczy się na przykład technik kulinarnych czy sztuki kateringu. Popularne są też kursy barmańskie – mówi Beata Jankowska.
Szkolenia dla branży turystycznej potrwają do końca 2007 r. W woj. pomorskim w projekcie „Turystyka – wspólna sprawa” wzięło udział do tej pory ponad 400 podmiotów.
Wspólna sprawa
Polską branżę turystyczną charakteryzuje wciąż niski poziom wykształcenia kadr świadczących usługi oraz brak szerszej współpracy regionalnej. „Turystyka – wspólna sprawa” to pierwszy w Polsce duży projekt szkoleń i doradztwa dla branży turystycznej. Korzystają z niego przedsiębiorcy, samorządy lokalne oraz organizacje wspierające rozwój turystyki. Jego celem jest poprawa konkurencyjności branży turystycznej poprzez podniesienie umiejętności zawodowych osób w niej pracujących.
Projekt jest adresowany do przedsiębiorstw turystycznych, jednostek samorządu terytorialnego, organizacji przedsiębiorców i pracodawców, organizacji wspierania przedsiębiorczości oraz organizacji pozarządowych działających w sektorze turystyki. W szkoleniach może uczestniczyć zarówno kadra zarządzająca, jak również pracownicy wymienionych podmiotów.
Projekt „Turystyka – wspólna sprawa” objęty jest patronatem Marszałka Województwa Pomorskiego. Partnerami projektu w woj. pomorskim są m.in.: Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Gdańska Organizacja Turystyczna, PBP Orbis Sp. z o.o., Lokalna Organizacja Turystyczna Bory Tucholskie, Lokalna Organizacja Turystyczna Ustka, Lokalna Organizacja Turystyczna Ziemi Kwidzyńskiej, Stowarzyszenie Turystyczne Kaszuby, Stowarzyszenie Turystyczne Ziemia Wejherowska, Fundacja Partnerstwo dla Słupi.
Ogólnopolskimi patronami projektu „Turystyka – wspólna sprawa” są: Polska Organizacja Turystyki, Polska Izba Turystyki, Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze, Polska Federacja Pilotażu i Przewodnictwa oraz Rada Krajowa Izb Turystyki.
Napisz komentarz
Komentarze