FutureMind zaprezentował projekt nawigacji ułatwiającej poruszanie się po wielkich budynkach. Lumi Map działa na telefonach komórkowych i łączy zalety nawigacji inercyjnej z terrestrystyczną. Pomysł na aplikację wziął się z tego, jak mówi jeden z członków zespołu, że mężczyźni zazwyczaj mają problem z nawigowaniem po centrach handlowych. – W niektórych grach komputerowych pojawia się podświetlona ścieżka prowadząca do celu. Doszliśmy do wniosku, że można ten pomysł wykorzystać do wspomagania nawigowania po centrum handlowym – tłumaczy Krzysztof Kowalski. – Byłoby to podobne do nawigacji samochodowej, tyle że na możliwa z poziomu telefonu komórkowego, na którym ścieżka do celu była wy wyświetlana na obrazie z kamery dając uczucie rozszerzonej rzeczywistości.
Z uwagi jednak na to, że trudno byłoby przekonać właścicieli centrów handlowych do wdrożenia systemu ułatwiającego szybkie odnajdywanie sklepu, bo wielu bardziej zainteresowanych jest raczej tym, żeby klienci jak najdłużej spacerowali po obiekcie; studenci przygotowali aplikację przydatną w muzeach, na lotniskach i uczelniach.
Co ważne, tworząc aplikację nie korzystali z gotowych algorytmów, pisali je sami. Prototyp dostępny jest pod Windows Phone. W przyszłości studenci planują rozwinąć ją także dla użytkowników systemów iOS i Androidów. Baza danych z mapami przechowywana jest w chmurze – Microsoft Azure.
Rafał, Paweł i Krzysztof studiują informatykę, a Michał automatykę.
Pierwszym testowym klientem zespołu FutureMind jest firma informatyczna, która ma siedzibę w bardzo dużym budynku, a system Lumi Map ma ułatwić komunikację między jej pracownikami. Testy mają rozpocząć się latem.
Finały krajowe
Do finałów krajowych zakwalifikowało się 90 drużyn, z których jury wybrało 15 najlepszych – po 5 w każdej z trzech kategorii – Game, Innovation oraz World Citizenship. W tym silna reprezentacja Trójmiasta, a konkretnie Politechniki Gdańskiej. FutureMind oraz Yellow Noodle Dog Team – startowały w kategorii Innovation, trzecia zaś – RescueTeam w kategorii World Citizenship.
Zespół Yellow Noodle Dog Team stworzył interaktywną encyklopedię wszechświata z wykorzystaniem technologii Microsoft Kinect. W skład drużyny weszli: Bartosz Jankowski oraz Tomasz Gieniusz, a mentorem zespołu był dr inż. Krzysztof Manuszewski. Za pasję i pomysł team otrzymał wyróżnienie miasteczka technologicznego Brainville.
RescueTeam zaproponował rozwiązanie oparte o tagi NFC ukryte w opaskach, które pełniłyby rolę nowoczesnych nieśmiertelników. Rozwiązanie może być pomocne dla służb ratowniczych podczas wydarzeń masowych, takich jak koncerty czy festiwale. Nad projektem pracowali: Rafał Gordon, Bartosz Kałkus, Agnieszka Kostrubiec oraz Arkadiusz Koralewski, mentorem zaś był dr inż. Krzysztof Bikonis.
Impreza odbyła się 3 i 4 kwietnia w Warszawie.
Pierwszego dnia wszystkie drużyny prezentowały swoje rozwiązania przed jury eksperckim, składającym się z przedstawicieli największych firm IT działających w Polsce. Drugiego dnia, na podstawie prezentacji z dnia pierwszego, zostały wyłonione trzy zespoły w każdej kategorii. Jednym z nich był zespół FutureMind.
Drugi dzień odbył się w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, gdzie dziewięć najlepszych drużyn zaprezentowało pomysły przed publicznością oraz VIP Jury w składzie:
- Bożena Gargas, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego
- Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
- Sebastian Christow, dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki
- Michał Jaworski, dyrektor ds. strategii w polskim oddziale Microsoft
- Tadeusz Golonka, partner Business Potential Discovery i przewodniczący jury
Finał 21. edycji konkursu ImagineCup odbędzie się w Petersburgu w dniach 8-10 lipca 2013.
Napisz komentarz
Komentarze