O tym, że rak wcześnie wykryty jest całkowicie wyleczalny, w bardzo przystępny sposób mówić będą edukatorzy oraz osoby, które wygrały z nowotworem. A to wszystko w otoczeniu okolicznościowej wystawy Federacji Stowarzyszeń Amazonki. Podczas Woman`s Days nie zabraknie też prozdrowotnych konkursów z nagrodami.
- Chcemy zachęcić wszystkich do badań profilaktycznych. Przekonać, by nie bać się ich wykonywać i by wysłuchiwać sygnałów, jakie wysyła nam organizm. Dlatego przedstawimy sylwetki osób, które pokonały lub walczą z nowotworem i włączają się w działania, które podnoszą naszą, wciąż skromną, wiedzę na tematy onkologiczne – mówi Alicja Zakrzewska, rzecznik kampanii „Rak. To się leczy!”
Dodatkowo odwiedzający Galerię Bałtycką w Gdańsku będą mogli otrzymać okolicznościowe almanachy „Warto wiedzieć, by wygrać”. To stworzone przez organizatorów kampanii społecznej kompendium wiedzy o nowotworach, sposobach ich rozpoznawania, a także wskazówki, jak żyć, żeby zminimalizować ryzyko choroby.
Woman`s Days to cykl weekendowych akcji edukacyjnych organizowanych w 7 miastach w Polsce - w ramach kampanii społecznej „Rak. To się leczy!”, której ambasadorkami zostały m.in. Kayah, Małgorzata Kożuchowska oraz Dorota Stalińska. Strona kampanii: www.rak.tosieleczy.pl. Poprzednie edycje Woman`s Days, które odbyły się w: Warszawie, Częstochowie, Łodzi i Krakowie.
Harmonogram Woman`s Days 21-23.06.2013 r.
Piątek: 16:00 – 20:00
Sobota - niedziela: 12:00 – 20:00
Konsultacje lekarskie: sob. – niedz. 12:00 – 20:00
O kampanii “Rak. To się leczy!”
Ogólnopolska kampania społeczna „Rak. To się leczy!” to pierwsza w naszym kraju akcja łącząca najważniejsze organizacje lekarzy onkologów i pacjentów onkologicznych. Jej celem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcenie Polaków do badań profilaktycznych. To kampania, która poprzez wskazywanie sposobów wczesnej diagnostyki i innowacyjnych metod leczenia, obalanie mitów i przesądów związanych z nowotworami oraz pokazywanie pozytywnych przykładów, ma przekonać Polaków, że rak w porę wykryty jest uleczalny.
Partnerami kampanii są Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Polska Unia Onkologów, Polskie Towarzystwo Onkologów Klinicznych oraz Towarzystwo Chirurgów Polskich. Dzięki współpracy tych środowisk powstała platforma www.rak.tosieleczy.pl, która gromadzi informacje przydatne każdemu, kto poszukuje wiedzy o dostępnych badaniach profilaktycznych, ośrodkach medycznych, metodach leczenia itp. Organizatorzy kampanii pragną również przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go. Dlatego w pierwszej odsłonie kampanii zaprosili do współpracy znanych i lubianych aktorów z różnych pokoleń, aby zachęcali Polaków do badań: Jerzego Stuhra, Cezarego Pazurę, Stanisława Mikulskiego i Jarosława Boberka. W bieżącej edycji do badań zachęcać będą znane kobiety – Kayah, Dorota Stalińska i Małgorzata Kożuchowska. Nad projektem czuwać będzie kapituła powołana przez Polską Koalicję Organizacji Pacjentów Onkologicznych.
Oficjalna strona kampanii: www.rak.tosieleczy.pl
Napisz komentarz
Komentarze