W PH Matarnia na wszystkich chętnych czekała wykwalifikowana ekipa pielęgniarek, które po przeprowadzeniu badania interpretowały wynik, a dodatkowo udzielały fachowych porad z zakresu profilaktyki schorzeń układu krążenia. Ponadto Grupa Polpharma w ramach kampanii „Ciśnienie na życie” wprowadziła nowe badanie – pierwsze na taką skalę w Europie badanie wieku serca. Z pomocą lekarzy, pielęgniarek oraz specjalnie przygotowanej aplikacji[1], organizatorzy kampanii prowadzą badanie przesiewowe, dzięki któremu mieszkańcy Gdańska mogli sprawdzić, ile lat mają ich serca.
Aplikacja „Wiek serca” pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni dietę i styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył tzw. czynniki ryzyka zawałów serca i udarów mózgu, takie jak nadciśnienie tętnicze, wysoki cholesterol, otyłość, cukrzyca, palenie, brak aktywności fizycznej i stres.
Kampania „Ciśnienie na życie” ma na celu przekonanie Polaków do dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych. Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika bowiem, że choroby układu naczyniowo-sercowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.
[1] Aplikacja została opracowana przez ekspertów Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, za zgodą naukowców z Boston University, autorów algorytmu FHS. W badaniu wyliczono wiek serca dla osób w wieku od 30 do 74 lat, które dotąd nie przebyły ani zawału serca, ani udaru mózgu. Dlatego miarodajne wyniki uzyskamy tylko w tej grupie wiekowej.
Napisz komentarz
Komentarze