Zbliżamy się do szczytu sezonu letniego, nie powinno zatem dziwić ogromne zainteresowanie pociągami, które kursują z Gdyni na Hel i zatrzymują się po drodze w najważniejszych miejscowościach – to jeden z najszybszych i wolnych od korków sposobów przedostania się na Mierzeję Helską w samym środku lata, gdy turystów na półwyspie można liczyć w tysiącach. Połączenie kolejowe obsługiwane przez Polregio regularnie zapełnia składy, stąd warto pamiętać o zasadach dotyczących podróży.
Pamiętaj o rezerwacji
Dużą popularnością cieszy się podróż na Hel z własnymi rowerami – tamtejsze trasy rowerowe są chętnie wybierane na cel rekreacyjnej wycieczki na dwóch kółkach. Zanim udamy się z jednośladem na dworzec, musimy zarezerwować miejsce dla roweru – liczba miejsc w każdym ze składów jest ograniczona, a na miejsce w pociągu liczą też osoby z niepełnosprawnościami czy rodzice z dziećmi w wózkach.
Początkowo Polregio ograniczyło możliwość przewozu rowerów do 4 z 20 pociągów kursujących z Trójmiasta na Półwysep Helski, ale obecnie, po uzgodnieniach z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego i sygnałach napływających od samych pasażerów, ujednolicono zasady.
Podróż bez niepewności
Nadal pierwszeństwo przewozu będą mieli rowerzyści z wykupioną rezerwacją miejsca rowerowego, natomiast osoby bez takiej rezerwacji każdorazowo powinny zgłaszać się do kierownika pociągu w celu uzyskania zgody na przewóz roweru (kierownik jest w stanie na bieżąco określić, ile rezerwacji zostało wykupionych w jego pociągu, a ile miejsc jest realnie wolnych).
Cena przewozu roweru (czyli rezerwacja) wynosi zaledwie 3 zł, zaś pomorski tabor kolejowy jest jednym z najbardziej przyjaznych rowerzystom w kraju - pojazdy szynowe zakupione przez pomorski samorząd mają aż po 24 miejsca rowerowe. Jak wskazują dane Polregio, obecnie w pociągach kursujących na linii Gdynia-Hel wykorzystywanych jest około 70% dostępnych rezerwacji dla rowerzystów.
Dlaczego warto zarezerwować miejsce dla swojego roweru, planując letnią wyprawę? Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której np. miejsca w pociągu po prostu zabraknie, co wiąże się z oczekiwaniem na kolejny kurs. Warto przypomnieć, że m.in. ze względu na długość peronów na trasie nie jest możliwe wydłużanie składów o dodatkowy wagon, którzy mógłby pomieścić więcej jednośladów.
Napisz komentarz
Komentarze