Wśród beneficjentów z województwa pomorskiego znalazły się: Fundacja Teatru Komedii Valldal, Fundacja Kreatywny Umysł, Stowarzyszenie Otwarte Kaszuby, Fundacja Kaszubskie Słoneczniki, Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Koło w Pruszczu Gdańskim, Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Jastrzębiej Górze oraz Nieformalna Grupa Inicjatywa Pomorz/że.
- Zainteresowanie akcją było olbrzymie. Spływały do nas wnioski z całej Polski, co potwierdziło, że skala potrzeb jest naprawdę duża. Naszym celem było przekazanie środków na grunt lokalny, by wzmocnić te społeczności. W ramach programu Sąsiedzka Pomoc wsparliśmy ponad sto organizacji, które dzięki środkom Fundacji Salling mogą pomóc uchodźcom z Ukrainy – komentuje Hugo Mesquita, dyrektor generalny Netto Polska.
- W naszym mieście przebywa bardzo dużo uchodźców. Chcemy im pomóc w szybszym odnalezieniu się w naszej lokalnej społeczności, dlatego pomyśleliśmy o tym by zorganizować dla nich naukę języka polskiego. Z naszej oferty skorzysta kilkadziesiąt osób, którym pomożemy szybciej przystosować się do życia w Polsce. Dzięki środkom z Sąsiedzkiej Pomocy możemy to zrobić! – mówi Krzysztof Rek z Fundacji Otwarte Kaszuby.
Sąsiedzka Pomoc to specjalny program pomocowy dla uchodźców z Ukrainy zainicjowany przez Netto Polska. Środki na realizację wybranych celów przekazała Fundacja Salling, która od 2012 r. przeznaczyła już ponad miliard koron duńskich m.in. na kulturę, sport, edukację i działalność charytatywną, a teraz zaangażowała się we wsparcie uchodźców z Ukrainy. Program jest odpowiedzią na liczne prośby, które od wybuchu wojny na Ukrainie, trafiały do Netto Polska od organizacji, rad osiedli, fundacji, reprezentantów samorządów i wielu innych podmiotów.
W ramach projektu wsparcie otrzymało ponad 100 lokalnych inicjatyw na rzecz dzieci i ich opiekunów, w zakresie edukacji, zdrowia i integracji społecznej. Akcja swoim zasięgiem objęła cały kraj – zarówno duże aglomeracje miejskie, jak i mniejsze miasta, miasteczka i wsie. Do beneficjentów łącznie trafiło ponad 1 200 000 zł. Do organizatorów w trakcie całej akcji spłynęło ponad 500 wniosków z ponad 80 miejscowości z całej Polski.
Najwięcej wniosków dotyczyło pomocy w zakresie integracji społecznej – 74 proc., edukacji – 60 proc. i zdrowia – 30 proc. Dzięki otrzymanym środkom beneficjenci mogą m.in. prowadzić lekcje języka polskiego, zapewnić opiekę nad dziećmi w trakcie wakacji, sfinansować zakup wyprawek szkolnych czy organizować spotkania i wyjazdy integracyjne.
Efekty akcji można zobaczyć w poniższym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=zEMU1krqI7A, a pełną listę beneficjentów oraz interaktywną mapę można znaleźć na stronie https://sasiedzkapomoc.netto.pl. Partnerem społecznym akcji był Związek Ukraińców w Polsce.
Więcej informacji o Netto na:
stronie www: netto.pl,
profilu na Facebooku: Netto Polska.
O Netto Polska:
Sieć handlowa, która w ciągu 26 lat swojej obecności na polskim rynku wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma w Polsce blisko 650 sklepów
i 5 centrów dystrybucyjnych, zatrudnia ponad 9 tys. osób. Oznacza to, że Netto Polska zajmuje trzecią pozycję wśród marek obecnych na rodzimym rynku dyskontów. W sklepach sieci można znaleźć szeroką ofertę produktów spożywczych, w tym marek własnych (m.in. Sztuka Mięsa, Premieur, Miletto), jak również asortyment non food. Celem Netto jest oferowanie klientom korzystnych cen na co dzień. Sklepy sieci poza Polską znajdują się także w Danii i Niemczech.
Napisz komentarz
Komentarze