Lokalizacja
Pierwsza rzecz o którą warto zadbać, to odpowiednia lokalizacja. Istotne jest, żeby sala konferencyjna była nie tylko przestronna i praktyczna, ale też łatwo dostępna. Im łatwiej trafić, tym lepiej. Dodatkowym atutem będą atrakcje położone w okolicy – zachęci to potencjalnych uczestników do przyjazdu na konferencję, ponieważ będą mogli wykorzystać dodatkowy czas na zwiedzanie czy cieszenie się widokami. Jednym z uniwersalnych wyborów będzie tu sala konferencyjna w Gdańsku – Gdańskie stare miasto cieszy się dużą popularnością wśród turystów, więc nie zabraknie nie tylko pięknych widoków, ale też bogatej oferty restauracji. Sale konferencyjne nad morzem to dobry wybór również dzięki plażom, które w sezonie wakacyjnym ściągają tłumy. Szum fal, morska bryza i ciepły piasek pod stopami to świetny sposób na odstresowanie się i oczyszczenie umysłu przed, lub po konferencji i oderwanie się od pędu pracy.
Wiedza na temat tematu
Twój prelegent powinien mieć dużą wiedzę na temat, który chcesz, aby zaprezentował na swoim wydarzeniu. Co czyni ich wiarygodnymi mówcami? Przyjrzyj się ich referencjom i powiązaniom, a także temu, czy mają na swoim koncie jakieś wcześniejsze prace lub prezentacje na ten temat. Wiarygodność jest ważna, ponieważ ustanawia zaufanie i buduje relację z publicznością. Zapewnia słuchaczy, że to, co mówi mówca, jest dokładne. Posiadanie prelegenta, który jest pasjonatem prezentowanego tematu, sprawia, że publiczność chce pozostać zaangażowana.
Nie chcesz mieć mówcy, który sprawia, że publiczność chce patrzeć na zegar. Mówca z pasją może wywołać podekscytowanie tematem poprzez wyraz twarzy, ton głosu i gesty. Bycia autentycznym nie da się przećwiczyć. Autentyczność jest tym, co sprawia, że relatywna osoba jest wiarygodna. Jest tym, co sprawia, że relacyjność jest trwała. Każdy może udawać relacyjność przez jakiś czas, ale autentyczność jest tym, co czyni ją prawdziwą." Publiczność będzie w stanie odróżnić autentyczną pasję od fałszywej, więc właśnie dlatego potrzebujesz mówcy pasjonującego się tematem.
Tworzy więzi z publicznością
Świetny mówca konferencyjny potrafi nawiązać kontakt z publicznością, która go zrozumie. Kluczem w tym aspekcie jest relacyjność. Im bardziej relatywny obraz, tym bardziej publiczność będzie angażować się i pamiętać prezentacji. Może to obejmować dostarczanie przykładów podczas mówienia o temacie, który może być trudny do uchwycenia.
Mówca z ekspresyjnym tonem głosu jest niezbędny w każdej prezentacji. Twoi słuchacze nie będą chcieli mieć mówcy konferencyjnego z monotonnym głosem, który sprawia, że chcą zasnąć. Podczas mówienia twój głos musi być elastyczny, aby umożliwić ci zmianę tonu głosu w zależności od tego, co mówisz." Twój ton głosu wnosi znaczenie do słów. Wspaniały mówca potrafi wykorzystać swój ton głosu, aby prezentacja miała znaczenie i skuteczność.
Przemawianie na żywo, czy to osobiście, czy wirtualnie, może być wyzwaniem, gdy pojawiają się rzeczy niespodziewane, więc mówca musi być w stanie zachować spokój i dostosować się do wszystkiego, co może się zdarzyć. Mówca może zbadać i wyczuć pokój do wszelkich potrzeb, które powinny być spełnione. Nie powinni się bać porzucić pierwotny plan, jeśli jest to korzystne dla publiczności i wydarzenia.
Utrzymuje dobre tempo
Czy kiedykolwiek siedziałeś przez prezentację, gdzie mówca mówił zbyt szybko lub na odwrót, nie dostać się do punktu? Świetny mówca konferencyjny musi utrzymać dobre tempo podczas całej prezentacji. Jeśli mowa jest zbyt szybka, słuchacze nie będą mieli czasu na przyswojenie tego, co się mówi. Dobrym pomysłem jest również zróżnicowanie tempa - przyspieszenie w niektórych momentach, a następnie zwolnienie - ponieważ pomoże to utrzymać zainteresowanie.
Tempo Twojej prezentacji powinno obejmować pauzowanie w odpowiednich momentach, podkreślanie pewnych części, które publiczność powinna zapamiętać, oraz utrzymywanie takiego tempa, w którym publiczność nie będzie sfrustrowana, ale pozostanie zaangażowana. Sztuka opowiadania historii może ożywić każdą prezentację. Opowiadanie przenosi fakty w narrację, która może być łatwa do zrozumienia dla publiczności. Jest to bardzo skuteczny sposób na uporządkowanie informacji i utrzymanie zaangażowania publiczności.
Napisz komentarz
Komentarze