Oto kluczowe zadania projektu:
Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji kadry szkół w zakresie edukacji włączającej, w tym dla dyrektorów, w zakresie właściwej organizacji edukacji włączającej.
Szkolenia dla nauczycieli obejmą zagadnienia takie jak:
- edukacja włączająca,
- TUS (Trening Umiejętności Społecznych),
- mediacje rówieśnicze,
- arteterapia z elementami terapii ręki,
- praca z uczniem ze spektrum autyzmu,
- nowoczesne techniki TIK,
- neurodydaktyka,
- techniki uważności,
- identyfikacja potencjału uczniów,
- superwizja dla nauczycieli.
Budowanie świadomości i kompetencji wychowawczych opiekunów prawnych.
Rodzice i opiekunowie prawni będą mogli uczestniczyć w zajęciach pedagogicznych oraz indywidualnych konsultacjach ze specjalistami (m.in. dietetykiem, psychologiem, logopedą).
Wdrożenie modelu edukacji włączającej z wykorzystaniem zasad uniwersalnego projektowania.
Działania doradcze i organizacyjne umożliwią pełne wdrożenie edukacji włączającej.
Wsparcie specjalistyczne dla uczniów z orzeczeniami.
Uczniowie otrzymają wsparcie poprzez możliwość udziału w zajęciach:
- socjoterapii,
- Mindfulness,
- trening umiejętności społecznych,
- logoterapii,
- integracji sensorycznej.
Zajęcia budujące relacje w grupach rówieśniczych przygotowujące do wdrożenia edukacji włączającej.
Zajęcia integracyjne obejmą warsztaty:
- z komunikacji,
- budowania pewności siebie,
- pierwszej pomocy,
- kompetencji cyfrowych,
- logicznego myślenia.
Dzięki projektowi „Każdy uczeń jest inny – edukacja włączająca w Mieście Kwidzyn” wspólnie tworzymy przestrzeń, w której każde dziecko jest ważne i ma równe szanse na rozwój!
Serdecznie zachęcamy do udziału w projekcie wszystkie dzieci oraz opiekunów.
Napisz komentarz
Komentarze