Jak czytamy na stronie internetowej Urzędu Miasta, we wrześniu 2015 r. weszła w życie tzw. ustawa krajobrazowa. Na jej podstawie władze samorządowe mogą sporządzać własne zasady umieszczania obiektów małej architektury, tablic reklamowych oraz sytuowania ogrodzeń w przestrzeni miejskiej.
Miasto Malbork przymierza się również do opracowania takich zasad.
Chcielibyśmy realizować to zamierzenie z udziałem mieszkańców, na zasadach partycypacji społecznej. Na początku pragniemy poznać opinię mieszkańców poprzez przeprowadzenie prostej ankiety, która zobrazuje nam zdanie mieszkańców na temat estetyki reklam, ich obecności i zasadności w przestrzeni publicznej naszego miasta. Następnie chcemy przygotować projekt uchwały w zakresie przystąpienia do prac nad przygotowaniem zasad sytuowania reklam, ogrodzeń i małej architektury w mieście Malborku. Zamierzamy powołać zespół, który rozpocznie prace nad tym zagadnieniem i wypracuje wnioski będące podstawą do zbudowania ww. założeń – informują urzędnicy.
Nasza redakcja wielokrotnie zwracała się do Urzędu Miasta z pytaniem, kiedy można spodziewać się ustalenia zasad kształtowania przestrzeni publicznej w naszym mieście. Tym bardziej, że sam magistrat nie przestrzega prawa miejscowego w tym zakresie. Można to zaobserwować w centrum miasta, gdzie zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, nie można umieszczać reklam, a jedynie szyldy związane z prowadzeniem tam działalności gospodarczej. Choć zwracaliśmy na to uwagę, nikt specjalnie się tym nie przejął, a banery promujące miejskie imprezy i sponsorów wydarzeń dalej wiszą na barierkach wokół ronda Solidarności.
Napisz komentarz
Komentarze