Polską branżę turystyczną charakteryzuje wciąż niski poziom wykształcenia kadr świadczących usługi oraz brak szerszej współpracy regionalnej. Odpowiadając na te problemy, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przygotowała kompleksowy projekt szkoleniowy i doradczy „Turystyka – wspólna sprawa”, który ma do spełnienia trzy podstawowe zadania:
- podnieść umiejętności tworzenia, rozwijania i promowania markowych produktów turystycznych w formule sieciowej, tj. poprzez współpracę różnych podmiotów działających na jednym obszarze,
- podnieść wiedzę dotyczącą różnych zagadnień branżowych związanych z działalnością turystyczną,
- doskonalić znajomość języków obcych.
Projekt jest adresowany do przedsiębiorstw turystycznych, jednostek samorządu terytorialnego, organizacji przedsiębiorców i pracodawców, organizacji wspierania przedsiębiorczości oraz organizacji pozarządowych działających w sektorze turystyki. W szkoleniach może uczestniczyć zarówno kadra zarządzająca, jak również pracownicy tych podmiotów. Jak się oblicza, udział w nich weźmie co najmniej 10 tys. osób, spędzając w salach szkoleniowych blisko 800 tys. godzin. Szkolenia są tylko częściowo odpłatne dla uczestników, w większej części koszty szkoleń są pokrywane z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dla przykładu: członkowie grupy partnerskiej „Poznaj serce Kaszub” (skupiającej przedstawicieli lokalnego samorządu, przedsiębiorstw i stowarzyszeń z terenu Szwajcarii Kaszubskiej), aby turyści mogli liczyć na najwyższą jakość obsługi, doskonalą swoje umiejętności, w zawodach: kelner, barman, pilot – rezydent, pierwsza pomoc, obsługa ruchu turystycznego czy animator turystyki dzieci i młodzieży.
Realizowane są trzy, różniące się terytorialnie, edycje projektu. Pierwsza, istotna dla podmiotów z naszego terenu, wdrażana od stycznia 2006 r. pod kierownictwem firmy Doradztwo Gospodarcze DGA SA, obejmuje województwa: dolnośląskie, podlaskie, pomorskie, kujawsko-pomorskie oraz świętokrzyskie.
Partnerami projektu w województwie pomorskim są min.: Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Gdańska Organizacja Turystyczna, PBP Orbis Sp. z o.o., Lokalna Organizacja Turystyczna Bory Tucholskie, Lokalna Organizacja Turystyczna Ustka, Lokalna Organizacja Turystyczna Ziemi Kwidzyńskiej, Stowarzyszenie Turystyczne Kaszuby, Stowarzyszenie Turystyczne Ziemia Wejherowska, Fundacja Partnerstwo dla Słupi.
Projekt objęty jest patronatem marszałka województwa pomorskiego, a realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości przez Konsorcjum: Doradztwo Gospodarcze DGA SA, F5 Konsulting Sp. z o.o., Central Europe Trust Polska Sp. z o.o., JDJ Bachalski Sp. z o.o., Migut Media SA.
Kontakt do zgłoszeń na szkolenia: Regionalne Biuro Projektu w Gdańsku, tel./fax.: 058 307-42-44, [email protected] , www.tws.org.pl
Turystyka - wspólna sprawa
KASZUBY. „Turystyka - wspólna sprawa” to pierwszy w Polsce duży projekt szkoleń i doradztwa dla branży turystycznej. Korzystają z niego przedsiębiorcy, samorządy lokalne oraz organizacje wspierające rozwój turystyki. Jego celem jest poprawa konkurencyjności branży turystycznej poprzez podniesienie umiejętności zawodowych osób w niej pracujących.
- 09.08.2007 11:18 (aktualizacja 19.08.2023 20:50)
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze