Z rąk wojewody pomorskiego Piotra Karczewskiego, wicemarszałka województwa pomorskiego Leszka Czarnobaja oraz dyrektora POW NFZ Mirosława Górskiego statuetkę dla najbardziej przyjaznego pacjentom w roku 2007 szpitala na Pomorzu odebrała szefowa sopockiej placówki Barbara Gierak-Pilarczyk. Pamiątkowe dyplomy otrzymali przedstawiciele wszystkich lecznic biorących udział w konkursie oraz młodzi ankieterzy – wolontariusze wraz z dyrektorami ich szkół.
Na miejscach od czwartego do dziesiątego uplasowały się kolejno: Zespół Opieki Zdrowotnej dla Szkół Wyższych z Gdańska, Szpital im. F. Żaczka w Pucku, Szpital Specjalistyczny im. F. Ceynowy w Wejherowie oraz szpitale w Sztumie, Lęborku, Kartuzach i Słupsku.
W roku 2005 triumfatorem pierwszej edycji plebiscytu został szpital w Chojnicach przed placówkami w Tczewie oraz Człuchowie. Rok później zwyciężył szpital w Kościerzynie przez lecznicami z Lęborka i Chojnic.
- Zgodę na udział w plebiscycie „Przyjazny szpital” wyraziły w tym roku 22 pomorskie szpitale. 229 uczniów drugich klas 21 pomorskich szkół ponadgimnazjalnych zadawało w okresie od kwietnia do czerwca chorym przebywającym w pobliskich szpitalach pytania opracowane przez Instytut Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie – powiedział Mariusz Szymański, rzecznik prasowy POW NFZ w Gdańsku. - Ankieta miała charakter anonimowy, zawierała kilkanaście pytań dotyczących zarówno drogi pacjenta do szpitala, jak i oceny samego pobytu w placówce. Młodzi ankieterzy pytali więc chorych między innymi o to, kto skierował ich do szpitala, kto zdecydował o wyborze placówki i jak długo chory oczekiwał na przyjęcie do lecznicy. Szczegółowo oceniane były przez pacjentów funkcjonowanie izby przyjęć, warunki panujące na oddziale, kontakty z lekarzami, jakość pracy pielęgniarek i pozostałego personelu medycznego. Inna grupa pytań dotyczyła poziomu badań diagnostycznych oraz diet i posiłków serwowanych pacjentom. Chorzy indagowani byli też przez młodych ankieterów o dostępność do opieki duszpasterskiej, możliwości dodatkowej opieki pielęgnacyjnej i kontaktu z osobami z zewnątrz.
Formularz zawierał ponadto kilka pytań dotyczących statusu społecznego pacjenta.
Anonimowe ankiety, po opracowaniu statystycznym, posłużą Pomorskiemu Oddziałowi Wojewódzkiemu NFZ do lepszej oceny jakości opieki zdrowotnej w szpitalach regionu.
Napisz komentarz
Komentarze