Ruch rozpocznie w przyszłym roku rebranding ok. 700 kiosków, a docelowo do końca 2010 r. nowe logo i zmienioną bryłę zyska łącznie ok. 3 tysiące punktów. Spółka spodziewa się, że dzięki zmianom w logistyce i cięciom zatrudnienia koszty spadną o 40-50 mln zł rocznie, licząc od 2010 roku.
- Nie ma planów dotyczących wymiany logo całej sieci. Do końca 2009 r. chcemy wymienić ok. 3 tysięcy punktów - powiedział członek zarządu odpowiedzialny za rozwój sieci, Paweł Sobków.
Na koniec października Ruch miał 8 tysięcy punktów, w tym 3 tys. własnych i 5 tys. punktów dzierżawionych. Odmładzane będą punkty obu rodzajów.
Wraz ze zmianą logo, która ma na celu odświeżenie i unowocześnienie marki, w II połowie 2008 r. Ruch rozpocznie wdrażanie zintegrowanego systemu informatycznego. Spółka zamierza także uporządkować zarządzanie asortymentem i dopasować go do poszczególnych lokalizacji.
Ruch ocenia, że jego koszty od 2010 roku mogą spaść o 40-50 mln zł dzięki poprawie logistyki prasy i zmniejszeniu zatrudnienia o 1 tysiąc osób w ciągu 2009 i 2010 r.
Prezes spółki Adam Pawłowicz powiedział, że Ruch wydaje rocznie 170 mln zł na wynagrodzenia. Proces odchudzania spółki może odbyć się bezboleśnie w związku z tym, że wielu pracowników jest w wieku przed- i emerytalnym. Obecnie zatrudnienie w Ruchu sięga 5400 osób.
Zamiast starej, zielonej budki
Badania przeprowadzone przez firmy SMG/KRC oraz ACNielsen w tym roku, wykazały, że marka RUCH w oczach klientów to z jednej strony tradycja i sentyment, z drugiej zaś - marka przestarzała, konserwatywna i mało dynamiczna. Stałym motywem pojawiającym się w opisach RUCH była „stara, zielona budka”.
- 94% Polaków zna markę RUCH. Jednak chcemy, aby RUCH zmienił swój wizerunek i był postrzegany jako marka nowocześniejszą, „młodsza”, a przy tym popularna i adresowana do szerokiego grona odbiorców. Odświeżone logo łączy 90-letnia tradycje RUCH-u z nowoczesnością – powiedział Adam Pawłowicz, Prezes Zarządu RUCH S.A.
Projekt graficzny nowego logo przygotowała agencja Aart Design.
- Podczas prac nad projektem skupiliśmy się nad symbolem „R” – stanowi to powrót do pierwotnego wyglądu marki z około 1925 r. Nowy wizerunek wizualny wpisuje sie we współczesna typografie, stworzona specjalnie dla RUCH - powiedział Ludwik Berezowski, Dyrektor Kreatywny Aart Design.
W badaniach konsumenckich przeprowadzonych w czerwcu 2007 przez SMG/KRC porównujących obecne logo RUCH do projektu logo odświeżonego, istotna grupa badanych konsumentów wskazała, że logo odświeżone bardziej się wyróżnia, jest bardziej nowoczesne oraz bardziej przyciąga ich uwagę.
Nowe logo
Nowe logo łączy tradycje z nowoczesnością:
TRADYCJA
„R” – nawiązuje do logotypu z 1925 roku,
Czcionka – zbliżona do znaku z 1925 roku,
Zieleń – nawiązuje do obecnego logo,
NOWOCZESNOŚC
Koło – oznacza usługę i wyróżnia RUCH na tle konkurencji,
Pomarańcz – utożsamiany przez klientów z nowoczesnością i technologiami,
Trójwymiarowość – wzmacnia efekt nowości,
Srebrny obrys – nadaje elegancji,
Proces rebrandingu marki jest rozłożony na kilka lat. Zaleta tego rozwiązania jest stosunkowo niewysoki koszt zmian przy równoczesnym jasnym przekazie do konsumentów, niosącym za sobą odmianę wizerunku. Pierwsze punkty w odmłodzonym wyglądzie pojawia się w przyszłym roku, wraz z nowymi, zaprojektowanymi wyłącznie dla RUCH bryłami kiosków. Do końca 2008 roku „nowa szatę” otrzyma ok. 700 punktów w całej Polsce.
Reklama
Nowe budki Ruchu
MEDIA. Ruch S.A. chce obniżyć swoje koszty. W planie jest zmiana logo tej firmy, a także odnowienie kiosków. Tradycyjne kioski mają mieć nową odświeżoną bryłę. Pierwsze kioski w nowej szacie pojawia się już w przyszłym roku.
- 11.12.2007 00:51 (aktualizacja 23.08.2023 06:41)
Napisz komentarz
Komentarze