Warto pamiętać, że uprawnionymi do formalnego zgłaszania inicjatyw są mieszkańcy zameldowani w Malborku na pobyt stały lub czasowy, którzy do dnia rozpoczęcia konsultacji, czyli do 1 marca 2017 r., ukończyli 16 lat.
Zgłoszenie swojego pomysłu nie jest trudne. W formularzu należy podać nazwę zadania, wskazać miejsce jego realizacji , które może dotyczyć jedynie terenów będących własnością lub w dysponowaniu gminy (z wyłączeniem między innymi: terenów zamkniętych, własności prywatnej, własności spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot mieszkaniowych) oraz wskazać zakres tematyczny. Trzeba też precyzyjnie opisać, co ma być zrobione i podać szacunkowy koszt realizacji. Potrzebne są również dane wnioskodawcy. Co ważne, uzupełnieniem formularza jest lista poparcia, która musi być podpisana przez minimum 15 osób.
Jak już zapowiadaliśmy, w przyszłorocznej odsłonie budżetu obywatelskiego uwzględniono postulaty zgłaszane przez mieszkańców, których projekty były odrzucane z powodu braku środków. Tak się bowiem stało, że największe projekty „zjadły” wszystkie pieniądze, reszta musiała obejść się smakiem. Dlatego tym razem władze wprowadziły podział na projekty duże, na które zabezpieczona zostanie pula w wysokości 80 proc. kwoty przeznaczonej na budżet obywatelski, czyli nie więcej niż 400 tys. zł. Reszta będzie gwarantowana na mniejsze projekty. Przy czym wprowadzone zostały dodatkowe ograniczenia: duży projekt może mieć wartość do 200 tys. zł, mały – do 25 tys. zł. To sprawi, że zrealizowanych może być dużo więcej przedsięwzięć. Przy obecnym założeniu, że w 2018 r. nadal gwarantowane będzie 500 tys. zł, zrealizowanych może być nawet sześć projektów.
Jak informuje magistrat, wniosek o ujęcie zadania w budżecie obywatelskim stanowi załącznik nr 1 do uchwały Rady Miasta Malborka nr IX/77/2015 z dnia 30 czerwca 2015 r. Formularz wniosku dostępny będzie na wyodrębnionej stronie internetowej w formie formularza elektronicznego do wypełnienia oraz w formie do pobrania, edycji i wydruku, a także w wersji papierowej w Urzędzie Miasta Malborka w Biurze Obsługi Interesanta na parterze.
Wnioski można składać wypełniając wspomniany formularz elektroniczny, osobiście w Biurze Obsługi Interesanta oraz korespondencyjnie: Urząd Miasta Malborka, pl. Słowiański 5, 82-200 Malbork, z dopiskiem „Budżet Obywatelski”. Wnioski będą przyjmowane do 31 marca 2017 r.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.malbork.budzet-obywatelski.org.
Napisz komentarz
Komentarze