PLK wyłoniła wykonawcę inwestycji, który będzie pracował w formule „projektuj i buduj”. W ramach inwestycji zawarto także pełnienie nadzoru autorskiego na czas trwania i odbioru robót budowlanych. Za najkorzystniejszą ofertę uznano ofertę konsorcjum firm NDI z Sopotu i Pomorskiego przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego z Gdańska. Oferent zaproponował, że wykona prace za 261,18 mln zł brutto. Czas zamknięć torowych określono na 3600 godzin, zaś gwarancja wyniesie 72 miesiące. Zwycięska oferta pokonała m.in. te pochodzące od ZUE (280,2 mln zł brutto i 9984 godzin zamknięć torowych), Torpolu (293,6 mln zł brutto i 9264 godzin) i Trakcji PRKiI (250 mln zł brutto i 6192 godzin).
Modernizacja obejmie odcinek od granicy województwa pomorskiego i kujawsko–pomorskiego w km 76, 400 do km 133,026 w województwie pomorskim. W tej chwili lekkie pojazdy pasażerskie poruszają się tu z prędkością od 60 do 80 km na godzinę z miejscowymi ograniczeniami. W ramach zadania zarządca infrastruktury wymieni ponad 56 km nawierzchni kolejowej, 48 rozjazdów oraz przebuduje urządzenia sterowania ruchem kolejowym na całym odcinku. Realizacja inwestycji umożliwi zwiększenie prędkości pociągów na linii do 100-120 km na godzinę, co wpłynie na skrócenie czasu podróży.
Jak wynika z wcześniejszych komunikatów dotyczących przetargu PKP PLK, istotnym elementem inwestycji jest podniesienie kategorii 17 przejazdów kolejowych. Na 24 przejazdach zaplanowano przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a na 36 wymianę nawierzchni wraz z przebudową elementów z branży elektroenergetycznej. Prace poprawią bezpieczeństwo na skrzyżowaniach linii kolejowej z drogami. Remontem objętych będzie także 126 obiektów inżynieryjnych. Poprawione zostaną parametry techniczne trzech mostów i 13 wiaduktów kolejowych, 107 przepustów, dwóch murów oporowych oraz przejścia pod torami na stacji Kwidzyn.
Poprawę komfortu pasażerów podczas oczekiwania na pociąg umożliwi przebudowa peronów na pięciu stacjach: Kwidzyn. Gardeja, Sadlinki, Ryjewo, Sztum oraz na czterech przystankach osobowych: Dziwno, Brachlewo, Sztumska Wieś, Gościszewo. Na peronach zostaną ustawione nowe wiaty, z wyjątkiem stacji Kwidzyn, gdzie istniejące wiaty zostaną wyremontowane. Perony zostaną wyposażone w ławki, oświetlenie, gabloty informacyjne i kosze. Wysokość wszystkich zmodernizowanych peronów ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności w postaci wind zostaną zamontowane na peronach w Kwidzynie.
Na stacjach: Ryjewo. Gardeja i Sztum oraz przystankach osobowych PLK zamontuje pochylnie, które zapewnią osobom o ograniczonej zdolności ruchowej dostanie się na perony. W pobliżu wszystkich stacji planowany jest montaż stojaków rowerowych, dzięki czemu cykliści będą mogli zostawić jednoślady na czas nieobecności.
Napisz komentarz
Komentarze