Sieci wodno-kanalizacyjne (także deszczowa) i teletechniczne, w zasadzie wszystkie podziemne - zostały całkowicie przebudowane. Remont ul. król. Marysieńki trwał od listopada do września.
- Umowa na przebudowę dróg podpisano w 22 listopada 2023 r. ,a termin jej podpisania wynikał z umowy o refundacje z Funduszu Rozwoju Dróg Lokalnych – poinformował Marcin Górny, Miejski Zarząd Dróg w Tczewie. - Wszystko dlatego, że uwzględniono sezon zimowy, a trudno przewidzieć ile dana zima będzie trwała. Wykonawca miał swobodę jeśli chodzi o termin. Było „kilka” dni opóźnienia, zatem będziemy jeszcze liczyć kary umowne, ale chodzi o bardzo niewielkie opóźnienia. Wszystkie koszty zamknęły się we wcześniej ustalonej kwocie.
Dodajmy, że była to inwestycja bardzo oczekiwana przez mieszkańców, m.in. ze względu na sąsiedztwo szkoły średniej, w której odbywają się także zajęcia filii AWP w Lublinie. Wartość zadania to ponad 2,5 mln zł, z czego blisko połowę stanowi dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg Lokalnych 2025.
Ulicę oficjalnie oddano do użytku 4 października podczas cotygodniowej konferencji prasowej.
- Złożyliśmy 3 kolejne wnioski do FRD na 2025 r. Są to: przebudowa ul. Mieszka I, Okrętowej oraz Królowej Bony – podsumowuje Łukasz Brządkowski, prezydent Tczewa. - W ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg samorządy mogą ubiegać się o dotacje do 50 proc. wartości zadania. Celem Programu jest przede wszystkim poprawa spójności i jakości dróg gminnych, powiatowych oraz poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Niektórzy są zdania, że przydałoby się na tej ulicy więcej parkingów, patrząc na plac przeznaczony na zieleń. Jak nas jednak poinformowano wszystkiemu są winne dużej ilości podziemnych instalacji, które zapewne mogłyby ulec uszkodzeniu przy znacznym obciążeniu drogi.
(tomm)/Fot. W. Mocny
Napisz komentarz
Komentarze