Jak zapewnia Urząd Marszałkowski, Spalinowe zespoły trakcyjne są klimatyzowane, posiadają fotele pokryte tkaniną trudnopalną, ponadto dwa miejsca wyposażone w zaczepy do mocowania wózka inwalidzkiego z pasażerem, toaletę w układzie zamkniętym, przystosowaną do obsługi osób niepełnosprawnych, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, system informacji pasażerskiej, system zliczania pasażerów, system lokalizacji pojazdu oraz sieć do bezprzewodowego dostępu do Internetu WIFI. Każdy z pojazdów będzie mógł rozwijać maksymalną prędkość do 120 km/h, znajduje się w nim 106 miejsc siedzących stałych oraz 14 uchylnych. Konstrukcja pojazdu zapewnia pełne bezpieczeństwo podróżnych podczas wsiadania i wysiadania przez wszystkie drzwi pojazdu z peronów o wysokości od 300 mm do 760 mm za pomocą dodatkowego stopnia wysuwanego.
Projekt zakupu czterech spalinowych zespołów trakcyjnych do obsługi linii Malbork – Grudziądz jest współfinansowany w ramach Szwajcarskiego Programu Współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Wartość całego przedsięwzięcia to ok. 54,74 mln zł, z czego wkład własny samorządu województwa pomorskiego przekracza 26,6 mln zł.
- Na te 54 mln zł składa się nie tylko projekt zakupu czterech zespołów trakcyjnych do obsługi linii kolejowej 207 dla relacji Grudziądz-Malbork z możliwością dojazdu do Trójmiasta. To również projekt, który realizują PKP Polskie Linie Kolejowe, czyli związany z przygotowaniem studium wykonalności rewitalizacji linii 207 właśnie na całym odcinku - mówił na peronie w Malborku Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Głównym celem projektu jest zwiększenie udziału transportu kolejowego w obsłudze mieszkańców regionu pomorskiego, wzrost bezpieczeństwa i komfortu podróżowania, zwiększenie dostępności transportowej oraz oszczędności w kosztach funkcjonowania przewozów.
Wicemarszałek Świlski tłumaczył, że zakup szynobusów i realizacja obecnego projektu "szwajcarskiego" ma wzmocnić kolejowy transport pasażerski, który w rozumieniu władz województwa "jest formułą absolutnie alternatywną dla ruchu kołowego".
- Dzisiaj nie tylko rewitalizujemy linię kościerską, helską. Nie tylko inwestujemy, budując linię 248, ale to także prace na tej linii 207. Chcemy w ten sposób powiedzieć, że akcent kładziemy nie tylko na Trójmiasto, jak to niektórzy złośliwi mówią, ale jasno mówimy, że Kwidzyn, Malbork to nie są miejsca wykluczone - mówił Ryszard Świlski.
Napisz komentarz
Komentarze