Pozytywnie ocenionych zostało 26 wniosków (a nie 25, jak pomyłkowo napisaliśmy w ubiegłym tygodniu). 13 propozycji zostało odrzuconych. Wszystkie zostały zaprezentowane na stronie internetowej www.budzetobywatelski.malbork.pl. Większość propozycji dotyczyła remontów nawierzchni dróg, budowy lub poprawy chodników, miejsc postojowych, budowy oświetlenia ulicznego, ścieżek rowerowych i modernizacji budynków. Nie brakowało także propozycji imprez czy poprawy estetyki miasta. Wszystkie wnioski zostały sprawdzone pod względem formalno-prawnym oraz merytorycznym tj. praktycznej możliwości realizacji danego przedsięwzięcia ze względu na planowane zadania gminy, gospodarność, a także możliwości finansowe i techniczne miasta.
Teraz ruch jest po stronie malborczyków. Realizowane będą bowiem te zadania, które uzyskają największą liczbę głosów, aż do wyczerpania środków w budżecie obywatelskim na 2016 r. W przypadku uzyskania równej liczby głosów przez dwa lub więcej zadań, o kolejności na liście decyduje wartość zadania, tj. zadania zostaną umieszczone na liście od zadania najmniej do najbardziej kosztownego. W pierwszej kolejności rekomendowane są zadania o mniejszej wartości.
Jak informuje magistrat, głosowanie trwać będzie przez cały luty. Każdy mieszkaniec Malborka, który ukończył 16 rok życia będzie mógł oddać swój głos na maksymalnie pięć propozycji. Głosować można będzie za pomocą Internetu na stronie www.budzetobywatelski.malbork.pl, tradycyjnej poczty lub osobiście złożyć kartę w w Biurze Obsługi Interesanta (na karcie wymagane będzie podanie nr PESEL oraz imienia matki).
Jeszcze przed rozpoczęciem głosowania propozycje będą omawiane podczas spotkań z mieszkańcami. We wtorek odbyła się już prezentacja na Piaskach,w czwartek w szkole Podstawowej nr 3, 29 stycznia (piątek) o godz. 17 do Szkoły Podstawowej nr 9, a 1 lutego (poniedziałek) o godz. 17 do Szkoły Podstawowej nr 5. Przy okazji uczestnicy będą mieli okazję zgłosić wiele bieżących spraw dotyczących poszczególnych dzielnic.
Wyniki głosowania zespół ds. budżetu obywatelskiego, złożony z urzędników i radnych, przekaże burmistrzowi do 17 marca. Projekty, które zdobędą największą liczbę punktów zostaną ujęte w budżecie miasta do 31 maja. Później przyjdzie czas na ich realizację.
Napisz komentarz
Komentarze