Już w pierwszej kadencji samorządu terytorialnego 12.03.1992 r. Rada Miejska w Pelplinie podjęła uchwałę o przyjęciu do realizacji Planu Zagospodarowania Przestrzennego gminy Pelplin, w którym to ujęto obejście drogowe dla miasta Pelplina w ciągu drogi krajowej (obecnie wojewódzkiej) nr 229. W planie określono orientacyjne rezerwy pasa drogowego o szerokości 50 m.
Od tego czasu samorządy miasta i gminy Pelplin wszystkich kadencji kontynuowały działania zmierzające do realizacji przedsięwzięcia, jakim jest budowa obwodnicy miasta Pelplina:
- przejęcie gruntów z ówczesnej Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa poprzez podjęcie uchwały RM z dnia 06.12.1999 r.,
- opracowanie koncepcji budowy obwodnicy Pelplina – 15.07.2002 r.,
- podpisanie 14.07.2007 r. porozumienia z woj. pomorskim w sprawie współfinansowania wykonania dokumentacji projektowej zadania „Budowa obwodnicy Pelplina”.
Decyzją nr DP-I/PB/119 z dn. 28.04.2006 r. Wojewoda Pomorski wydał pozwolenie dla Zarządu Dróg Wojewódzkich na budowę zadania: „Budowa Obwodnicy Pelplina”.
Obecnie trwa procedura przetargowa związana z wyłonieniem wykonawcy zadania.
W uchwale Sejmiku Województwa Pomorskiego z dn. 26.11.2007 r. dotyczącej Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Woj. Pomorskiego na lata 2007-2013, budowa obwodnicy Pelplina jest wpisana jako część zadania przebudowy drogi wojewódzkiej nr 229 i 222.
Reasumując, tylko dzięki kontynuacji działań kolejnych samorządów gminy Pelplin, starania o budowę obwodnicy Pelplina rozpoczęte w 1992 r., udało się doprowadzić do pełnej akceptacji i realizacji dopiero w 2008 r.
Nie są mi znane działania samorządu miasta Tczewa dotyczące połączenia z autostradą A-1, jednakże pragnę podkreślić, że miasto i gmina Pelplin będąc członkiem Stowarzyszenia Gmin Pomorskich na Rzecz Budowy Autostrady A-1, udzieliło poparcia dla działań Starosty Powiatu Tczewskiego, Prezydenta Miasta Tczewa i Wójta Gminy Tczew w sprawie realizacji węzła autostrady A-1 w Stanisławiu w pierwszym etapie jej budowy (w pierwotnym projekcie tego węzła nie było). Uchwała Walnego Zgromadzenia SGPnRBAA-1 została podjęta 15 grudnia 2004 r. bezpośrednio po otrzymaniu informacji w tym temacie.
Nie kwestionuję potrzeby budowy połączenia miasta Tczewa z autostrada A-1, powiem więcej, popieram i na pewno będę wspierał działania Pana Prezydenta, ale oburza mnie takie traktowanie Pelplina przez Zastępcę Prezydenta Tczewa, jak to zostało zaprezentowane na łamach „Gazety Tczewskiej”!
Andrzej Stanuch, burmistrz Miasta i Gminy Pelplin
Co powiedział wiceprezydent Pobłocki
W materiale „Optymalnego rozwiązania nie ma” („GT” nr z 10.01 br.) nasza reporterka zanotowała m.in.: „Mirosław Pobłocki dodał, że boli go, iż Pelplin może planować obwodnicę za ok. 80 mln zł i zachowywać się tak, jakby miał już na to przyklepane wojewódzkie środki, a w Tczewie wszystko co z województwa idzie jak po grudzie”.
Reklama
Trudny kompromis w sprawie dojazdu do A1
TCZEW. Optymalnego rozwiązania nie ma. W związku z artykułem pod tytułem „Optymalnego rozwiązania nie ma”, zamieszczonym w „Gazecie Tczewskiej” nr 2/294 z dn. 10.01.2008 r. i zawartą w nim wypowiedzią Zastępcy Prezydenta miasta Tczewa Pana Mirosława Pobłockiego, pragnę ustosunkować się do tej wypowiedzi.
- 19.01.2008 12:40 (aktualizacja 01.04.2023 05:03)
Napisz komentarz
Komentarze