Pod koniec lipca rozstrzygnięto przetarg na budowę Centrum Konserwacji Wraków wraz z Magazynem Studyjnym w Tczewie. Spośród dziewięciu podmiotów, które złożyły ofertę, za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Skanska S.A.
– Współpraca z firmą, która ma ugruntowaną i dobrą markę w swojej branży jest gwarantem, że budowa Centrum Konserwacji Wraków Statków w Tczewie przebiegnie wedle wytyczonego i dokładnie opracowanego planu – mówi Szymon Kulas, zastępca dyrektora Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku, kierownik projektu CKWS.
Na początku sierpnia plac budowy Centrum Konserwacji Wraków Statków w Tczewie przy ul. Paderewskiego został przekazany firmie Skanska S.A. Termin rozpoczęcia wznoszenia nowego obiektu jest zależny od tempa prac związanych z rozbiórką istniejących zabudowań oraz wykonania niezbędnych przyłączy instalacyjnych i przygotowania placu budowy.
– Piątego sierpnia z istniejących budynków magazynowych w Tczewie zostały wywiezione zabytkowe jachty. „Kumka”, „Dal” i „Opty IV” pojechały do Pucka, gdzie ich konserwacją i modernizacją zajmie się firma ComplexJacht Sebastian Kulling – mówi Aleksandra Pielechaty, specjalista ds. promocji i PR Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. – Pucka firma posiada doświadczenie w realizacji podobnych zadań. Trzy lata temu odnowiła kadłub żaglowca Generał Zaruski.
Projekt „Centrum Konserwacji Wraków Statków wraz z Magazynem Studyjnym w Tczewie - budowa infrastruktury kultury Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku” jest realizowany dzięki wsparciu udzielonemu z funduszy norweskich i funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii, oraz środków krajowych. Koszt inwestycji to ok. 22 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze