Jak dowiedział się nieoficjalnie nasz reporter, Przemysław Sztuczkowski wycofał się definitywnie z zakupu stoczni - w Gdyni oraz w Szczecinie.
Spółka Amber, kontrolowana przez Przemysława Sztuczkowskiego, właściciela giełdowego Złomreksu, miała wyłączność na rozmowy w sprawie zakupu Stoczni Gdynia i Nowa. Prowadzone przez długie tygodnie negocjacje przedstawicieli Skarbu Państwa z oferentem nie zakończyły się umową na zakup akcji.
- Nic złego się nie stało - wyjaśniają przedstawiciele Zarządu Stoczni. - Poczekajmy na oficjalny komunikat Ministra Skarbu Państwa. Okres prywatyzacji Stoczni trochę się wydłuży, lecz jest na to przyzwolenie Komisji Europejskiej, która na bieżąco jest informowana o stanie prac nad przekształceniem własnościowym Stoczni. Przecież głównemu właścicielowi akcji Stoczni - Ministerstwu Skarbu Państwa, Komisji Europejskiej a także Zarządowi Stoczni zależy, aby zrestrukturyzować spółkę, dobrze ją sprywatyzować, aby przez kolejne lata mogła działać na konkurencyjnym rynku - samodzielnie i z pozytywnym wynikiem ekonomicznym. Do tego trzeba inwestora, który ma środki finansowe na zakup akcji oraz na inwestycje. Stocznia to bardzo atrakcyjny majątek i potencjał techniczno- wytwórczy. Wychodzimy systematycznie z nierentownych kontraktów (zakończą się w połowie 2009 r.) mamy już negocjowany pakiet zamówień na budowę statków na kolejne lata - na warunkach korzystniejszych niż dotychczas. Zatem, po zakończeniu okresu wyłączności na negocjacje z jednym inwestorem teraz otwierają się możliwości rozmów bezpośrednich z innymi potencjalnymi firmami. Zainteresowanie inwestowaniem w Stocznię było i jest duże. Nie można wykluczyć, że oferenci, którzy zostali wyeliminowani w kolejnych etapach dotychczasowej procedury teraz będą mogli podjąć konkretne rozmowy.
Amber miał wyłączność na negocjacje do 12 maja. Termin ten - na życzenie firmy - był przez MSP wydłużany. Firma ta nie jest z branży okrętowej, musiała zapoznać się ze specyfiką biznesu w tej dziedzinie. Ostatecznie zrezygnował z dalszych rozmów. Teraz otwiera się kolejny etap - rozmowy z innymi zainteresowanymi firmami.
Przypomnijmy, MSP chce sprzedać wszystkie posiadane akcje Stoczni Gdynia. W grudniu ub.r. oferty na ich kupno złożyły trzy firmy: Amber Sp. z o.o., Ray Car Carriers Ltd (własność Rami Ungara z Izraela) oraz Marine Co Sp. z o.o. (firma z branży budowy statków z Gdańska).
Stocznia Gdynia jest największą i najnowocześniejszą stocznią w Polsce. Zatrudnia w Grupie Gdynia ok. 7 tys. pracowników, współpracuje z kilkoma tysiącami poddostawców i podwykonawców w całej Polsce. Specjalizuje się w budowie skomplikowanych technologicznie statków, m.in. samochodowców, kontenerowców i gazowców LPG.
Reklama
Nowe otwarcie w Stoczni Gdynia
GDYNIA. Przemysław Sztuczkowski właściciel firmy Amber - utworzonej specjalnie pod ofertę kupna Stoczni - ostatecznie zrezygnował z inwestycji w Gdyni i Szczecinie. Miał wyłączność na negocjacje, co uniemożliwiało rozmowy z innymi potencjalnymi inwestorami. - Teraz otwiera się nowy rozdział w prywatyzacji spółki - mówią przedstawiciele Stoczni Gdynia. - Będzie można negocjować z innymi chętnymi na atrakcyjny majątek i potencjał wytwórczy firmy.
- 13.05.2008 00:51 (aktualizacja 05.08.2023 08:47)
Napisz komentarz
Komentarze