Premiera filmu „Ryba za Burtą!” odbędzie się 27 września w Cinema City Krewetka, przy ul. Karmelickiej 1 w Gdańsku, w sali nr 3 o godz. 18. Reżyserem i scenarzystą materiału jest Robert Jewuła, autorem zdjęć Paweł Chorzępa. Za produkcję odpowiadają Keo Films/Film Polska Productions. Czas trwania filmu: 22min 27sek. Wstęp na seans jest wolny.
- Celem premiery filmu, jak również akcji „Ryba za Burtą!”, jest przedstawienie problemów: przełowienia, tzw. odrzutów rybnych, czyli wyrzucania ryb oraz innych organizmów morskich za burtę oraz nieodpowiednich unijnych regulacji prawnych, które trapią rybołówstwo europejskie – tłumaczy Anna Bielicka z Personal PR. - Pokaz rozpocznie się oficjalnym powitaniem gości przez organizatorów wydarzenia i zakończy panelem dyskusyjnym, w którym będą mogli wziąć udział wszyscy uczestnicy, w tym także osoby ze środowiska mediów oraz polityki.
Kampania „Ryba za Burtą!” stanowi polską odsłonę akcji „Hugh’s Fish Fight” na rzecz powstrzymania marnotrawstwa ryb, której pomysłodawcą jest znany brytyjski dziennikarz – Hugh Fearnley-Whittingstall. Akcja podkreśla, jak istotna jest zrównoważona polityka rybołówstwa dla każdego z nas, abyśmy mogli nadal cieszyć się pysznymi i zdrowymi daniami z ryb. W kampanię zaangażowały się znane światowe organizacje, takie jak: Greenpeace Polska, WWF Polska i koalicja OCEAN2012, w tym także popularni polscy oraz zagraniczni celebryci, m. in.: członkowie zespołu Coldplay, aktor Atephen Fry, Andrzej Sołtysik, Artur Więcek, Magdalena Mołek, Krzysztof Skiba czy Dorota Gardias. Oficjalnym gospodarzem kampanii jest Robert Makłowicz – dziennikarz, podróżnik, kulinarny specjalista, miłośnik rybnych przysmaków.
Organizatorzy akcji zwracają uwagę, że przez ostatnie dziesięciolecia brak odpowiednich regulacji prawnych oraz nieodpowiednie zarządzanie rybołówstwem europejskim spowodowały drastyczne uszczuplenia zasobów rybnych i nadmierną rozbudowę flot rybackich. Zaangażowani w kampanię liczą, że Wspólna Polityka Rybołówstwa podejmie szybkie działania związane z ograniczeniem tzw. odrzutów poprzez wprowadzanie bardziej selektywnych sieci oraz przyspieszy prace nad wprowadzeniem nowych praktyk, poprawiających jakość połowów.
Więcej informacji na temat kampanii na stronie internetowej www.rybazaburta.pl. Tam też można podpisać petycję.
Reklama
Kampania społeczna w obronie ryb
Na 27 września zaplanowano premierę filmu „Ryba za Burtą!”. To element kampanii społecznej, sprzeciwiającej się okrutnym praktykom związanym z marnotrawstwem ryb oraz nieodpowiednim przepisom Unii Europejskiej, chroniącym interesy przedsiębiorstw rybnych.
- 19.09.2012 11:50 (aktualizacja 16.08.2023 17:21)
Napisz komentarz
Komentarze