Do przetargu, ogłoszonego przez Zakład Usług Komunalnych, na realizację II etapu Wiślanej Trasy Rowerowej wpłynęły dwie oferty: firmy Eurovia S.A. z Kobierzyc oraz B&W z Pruszcza Gd. Za korzystniejszą uznano ofertę Eurovii, która wykona zadanie za nieco ponad 6 mln zł.
II etap inwestycji obejmuje odcinek od ul. Czatkowskiej (na wysokości skrzyżowania z droga dojazdową do ZUK) do mostku przy ul. Łąkowej, odcinek biegnący wałami przeciwpowodziowymi (od skrzyżowania z ul. Robotniczą i dalej w kierunku granicy z gminą wiejską), odcinek od skrzyżowania ul. Partyzantów i Pionierów przez ul. Portowców do skrzyżowania z ul. Robotniczą oraz ul. Nadbrzeżna (od skrzyżowania z ul. Ceglarską do mostku na Strudze Subkowskiej). Łączna długość to ok. 3,7 km.
- II etap obejmuje również wykonanie trzech miejsc postojowych: na bulwarze, przy pomoście cumowniczym (wioślarskim) oraz przy Strudze Subkowskiej. Zamontowane zostaną również dwie tablice informacyjne i dwa stojaki rowerowe - informuje Małgorzata Mykowska, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Tczewie. - W Tczewie pierwszy odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej R9, tj. ok. 600 m na ul. Partyzantów od skrzyżowania z ul. Pionierów do Zakładu Usług Komunalnych wraz z przejściem na ul. Czatkowską, został oddany do użytku pod koniec listopada 2017 r.
Do wykonania w kolejnym etapie pozostanie odcinek przy ul. Łąkowej – od wiaduktu do ul. 1 Maja oraz oznakowanie całej trasy. Inwestycja realizowana jest w ramach przedsięwzięcia strategicznego Województwa Pomorskiego „Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowych R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9”. Trasa docelowo będzie częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo.
Napisz komentarz
Komentarze