Testowany przez Gdańsk, autobus miejski MAN Lion’s City E z napędem elektrycznym to pojazd o długości 12,2m, wyposażony w 3 pary drzwi dwuskrzydłowych. Zasilany jest baterią o pojemności 480kWh. Jak zaznacza producent, dzięki przemyślanemu systemowi zarządzania temperaturą zapewnia wyjątkowo dobrą dostępność pojazdu, niezależnie od pory roku. Autobus MAN Lion’s City E gwarantuje zasięg do 270 km przez cały okres życia baterii, a w optymalnych warunkach eksploatacji zasięg ten może być znacznie większy. Pojazd może wykonywać swoje codzienne zadania przewozowe bez doładowywania w ciągu dnia. Za napęd pojazdu odpowiada silnik elektryczny o mocy 160kW, a ładowanie odbywa się za pomocą wtyczki, w nocy na terenie zajezdni.
Bogato wyposażony
Testowany przez Gdańsk autobus dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych, posiada w pełni LEDowe oświetlenie zarówno wewnątrz i na zewnątrz pojazdu oraz całopojazdową klimatyzację. Dodatkowo wyposażony został w oświetlenie ambientowe wnętrza. Poczucie przestronności pasażerom dają duże okna, znacznie większe niż w innych pojazdach, oraz elementy wyposażenia w jasnych barwach. Do dyspozycji pasażerów są fotele o podwyższonym komforcie i miękkim tapicerowaniu.
Testy elektrycznego autobusu MAN Lion’s City rozpoczynają się 3 sierpnia i potrwają do 15 sierpnia. Przez najbliższe dni autobus obsługiwał będzie gdańskie linie. 3 sierpnia kursował będzie na trasie Wrzeszcz-PKP (linia 124), 4 sierpnia obsługiwał będzie linię 213. W kolejnych dniach pojawi się także na innych liniach.
- Śledzimy trendy na rynku elektromobilności i testujemy kolejne pojazdy. Pierwszy autobus elektryczny testowaliśmy w 2012 roku, rok później następny. W ubiegłym roku w ramach testów gdańskie linie obsługiwał elektryczny Mercedes eCitaro, a w tym roku - elektryczny autobus miejski Yutong E12. Teraz, jako pierwsze miasto w Polsce, przez najbliższe dwa tygodnie testować będziemy całkowicie nowy model autobusu elektrycznego MAN Lion’s City E. Chcemy poznać specyfikę pojazdów elektrycznych dostępnych na rynku. Prace nad nowymi technologiami, rozwiązaniami w zakresie elektromobilności bardzo szybko postępują. A my chcemy naszą zeroemisyjną flotę budować w oparciu o jak najbardziej optymalne dla naszych potrzeb e-autobusy miejskie. Co istotne, pojazd, który będziemy teraz testować, może wykonywać swoje codzienne zadania przewozowe bez doładowywania w ciągu dnia. Jego ładowanie odbywa się w nocy na terenie zajezdni, co jest dla nas optymalnym rozwiązaniem – mówi prezes GAiT Maciej Lisicki.
Zeroemisyjne autobusy w GAIT
Gdańsk testuje autobusy elektryczne i zaczyna sukcesywnie wprowadzać zeroemisyjne pojazdy do floty autobusowej.
- Rozpoczynamy od zakupu trzech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych typu mini, które obsługiwały będą obszary Starego i Głównego Miasta. Gdańską flotę zeroemisyjną chcemy budować w oparciu o pojazdy spełniające – podobnie jak dotychczas – jak najwyższe standardy, przekładające się na wysoki komfort jazdy naszych pasażerów – podkreśla zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu, Piotr Borawski.
Przetarg na dostawę trzech fabrycznie nowych autobusów miejskich typu mini zasilanych energią elektryczną spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje ogłosiła w czerwcu tego roku. Na oferty czekamy do 12 sierpnia. Realizacja zamówienia nastąpić ma w ciągu 9 miesięcy od terminu podpisania umowy. Wraz z nowymi autobusami dostarczone mają zostać trzy ładowarki elektryczne do zasilania w prąd akumulatorów trakcyjnych. Pojazdy ładowane będą na terenie zajezdni autobusowej.
Napisz komentarz
Komentarze