Lato, słońce, morze, plaża - to właśnie te słowa kojarzą się większości mieszkańcom Polski z województwem pomorskim, jednak coraz częściej turyści interesują się też okresem wiosennym czy ofertą zimowego wypoczynku na Pomorzu. Rozwój podróży krótkookresowych (weekendowych) przy jednoczesnym wsparciu tradycyjnego wypoczynku nad morzem w okresie letnim jednak z próbami wydłużenia sezonu to najważniejsze wyzwania dla turystycznej promocji Pomorskiego. Okazuje się jednak, iż konsekwentne działania angażujące wszystkich zainteresowanych: samorządu, organizacje turystyczne i przede wszystkim branżę turystyczną, która buduje ofertę przynoszą wymierne skutki. Promocja turystyczna musi opierać się nie tyle na wizerunku, co na konkretnych produktach turystycznych. To przede wszystkim konkretne oferty przedsiębiorców budują turystyczny wizerunek regionu. Właśnie dlatego postawiono na poszukiwanie u źródeł, i promocji Pomorskiego poprzez produkty turystyczne dostosowane do konkretnych odbiorców.
Lata 2007-2011 były dla pomorskiej turystyki kluczowym okresem rozwoju. Z jednej strony napływ funduszy unijnych pozwolił na realizację projektów, które dotychczas były wyłącznie w sferze pomysłów i nadziei. Z drugiej strony, wyjątkowa aktywność Pomorskiej branży turystycznej i rozwój jakości bazy noclegowej oraz usług okołoturystycznych okazały się ważnym argumentem dla wyboru Pomorskiego jako destynacji turystycznej przez wielu turystów. Przyciąganie turystów do wielu mniejszych i większych miejscowości naszego regionu staje się coraz łatwiejsze, dzięki aktywności lokalnych społeczności turystycznych i organizacji wielu wydarzeń atrakcyjnych turystycznie. Nowopowstające produkty turystyczne uwzględniają preferencje dzisiejszych turystów i wielokrotnie w bardzo szybkim czasie zyskują na popularności.
W promocji i rozwoju turystyki Pomorskiego, rośnie rola Lokalnych Organizacji Turystycznych, które są naturalnym i bezpośrednim partnerem dla Regionalnej Organizacji Turystycznej. Ich aktywność wielokrotnie pozwala na integrację branży turystycznej i bardziej efektywną działalność. W powstającym Zintegrowanym Systemie Informacji Turystycznej, to właśnie Lokalne Organizacje Turystyczne będą stanowić o sukcesie i wiarygodności tego projektu.
Jak informuje Małgorzata Pisarewicz, Rzecznik prasowy, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, przedstawienie aktualnego stanu turystyki na Pomorzu będzie m.in. tematem briefingu prasowego z udziałem marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka podczas Walnego Zebrania Członków Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Podczas briefingu zaprezentowane zostaną projekcje na sezon 2011 oraz efektywność pierwszego etapu kampanii "Pomorskie - Nabierz Kolorów". Zostanie wręczona nagrody laureatowi konkursu "Wymarzone wakacje w województwie pomorskim".
Reklama
Pomorskie liderem krajowego rynku turystycznego
Lata 2007-2011 były dla pomorskiej turystyki kluczowym okresem rozwoju. Przyciąganie turystów do wielu mniejszych i większych miejscowości Pomorza staje się coraz łatwiejsze, dzięki aktywności lokalnych społeczności turystycznych i organizacji wielu wydarzeń atrakcyjnych turystycznie.
- 20.06.2011 00:00 (aktualizacja 04.08.2023 13:03)
Napisz komentarz
Komentarze