W ramach prac budowalnych zostanie wykonane połączenie trasy rowerowej, od skrzyżowania ul. Partyzantów do bulwaru Nadmorskiego. Zostanie wybudowana droga rowerowa, wyznaczone zostaną pasy rowerowe o łącznej długości 630 m, powstanie „rondo” rowerowe łączące istniejącą trasę rowerową wzdłuż bulwaru z al. Marsz. Piłsudskiego, miejsce odpoczynku dla rowerzystów wraz z toaletą. Wszystkie te prace są częścią projektu współfinansowanego ze środków unijnych. Przy okazji przebudowy ulic, ze środków gminnych rozbudowana zostanie również pętla autobusowa przy ul. Tetmajera.
- To kolejny etap budowy międzynarodowej trasy rowerowej R-10 na terenie Gdyni, który poprawi ciągłość gdyńskich tras rowerowych i komfort jazdy. Istniejąca ścieżka z kostki betonowej przy al. Marsz. Piłsudskiego zostanie niebawem zastąpiona nawierzchnią bitumiczną w ramach oddzielnego zadania Zarządu Dróg i Zieleni. Wszystkie inne odcinki trasy R-10 są już zaprojektowane, teraz czas na realizację - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.
Zgodnie z umową, która zostanie podpisana w czwartek 11.01.2018 r., plac budowy zostanie przekazany wykonawcy w najbliższy poniedziałek 15 stycznia. Wszystkie prace powinny zakończyć się w pierwszej połowie września br.
Kwota kosztorysowa zadania: 4 724 787,35 zł
Oferta całościowa: 6 695 598,23 zł
3 301 tys. zł - koszt budowy trasy rowerowej – projekt współfinansowany ze środków UE.
3 394 tys. zł – koszt budowy pętli autobusowej – środki własne gminy.
Jedynym oferentem w pierwszym i drugim postępowaniu przetargowym było konsorcjum firm WPRD Gravel oraz PW Elgrunt.
Realizacja zadania jest możliwa dzięki podpisanej w grudniu ub.r. umowie na dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. W jej ramach Gdynia otrzymała ponad 8 mln złotych na budowę trasy R-10.
Dzięki dotacji w mieście wybudowane zostaną 4 kilometry nowych dróg rowerowych. Pozostałe 2 kilometry będą wyremontowane. Nowe odcinki powstaną wzdłuż ul. płk. Dąbka, Kwiatkowskiego, al. Marsz. Piłsudskiego oraz wzdłuż al. Zwycięstwa - od ul. Stryjskiej do ul. Orłowskiej. Do czasu budowy ulicy Nowej Węglowej, przebieg trasy wyznaczony będzie wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego (pasami rowerowymi) oraz ul. Starowiejskiej (w strefie uspokojonego ruchu tempo 30).
W ramach projektu planuje się także budowę pięciu parkingów rowerowych, wraz z elementami małej architektury. Staną one: przy kanale portowym (ul. Janka Wiśniewskiego), pomniku Ofiar Grudnia '70, na bulwarze Nadmorskim, w okolicy mola w Orłowie oraz w parku Kolibki.
Napisz komentarz
Komentarze